הטיפ היומי: ענקית תרופות המומלצת ב"תשואת יתר"

מחלקת המחקר של וויליאם בלייר ממליצה על מניית Celgene, לפי הערכה כי החברה תוכל להשיג מכירות של קרוב ל-14 מיליארד דולר בשנת 2017

חברת הביוטכנולוגיה Celgene נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-67 מיליארד דולר. החברה עוסקת בגילוי, פיתוח ומסחור של תרופות, ומתמקדת בתחומי האונקולוגיה ומחלות דלקתיות.

בתחילת השנה החברה פרסמה תחזית עד לשנת 2017. בתקופה שחלפה מאז פרסום התחזית, נתונים קליניים ואישורים רגולטוריים הקשורים למספר תרופות הורידו לדעתנו את הסיכון.

אנו מאמינים ש-Celgene תוכל להשיג מכירות של קרוב ל-14 מיליארד דולר בשנת 2017 - נתון שמשקף שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 21% בין 2013 ל-2017. באותה שנה היא תוכל גם להציג רווח נקי בסך 17 דולר למניה - שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 30% ב-2013-2017.

עדכון התחזיות שלנו לתוצאות החברה כלפי מעלה נובע משלושה אלמנטים: הראשון הוא צפי למכירות גבוהות יותר של התרופה האונקולוגית Revlimid, בעקבות סבירות גבוהה יותר לקבלת אישורי שיווק ברחבי העולם.

האלמנט השני הוא תחזית משופרת למוצרים ה"צעירים" יותר, ובהם התרופה Apremilast לטיפול בפסוריאזיס ושתי תרופות נוספות. אנו צופים שכל אחד משלושת המוצרים הצעירים הללו ישיג מעמד של "בלוקבאסטר" (תרופה בעלת מכירות שנתיות של למעלה מ-1 מיליארד דולר) ב-2016.

אלמנט שלישי הוא הגדלת שולי הרווח של החברה, מעבר לתחזיות שנמסרו. זאת בהתבסס על תרומה גבוהה של כמה תרופות עם שולי רווח גבוהים כמו ה-Revlimid ואחרות.

אפסייד נוסף למניית Celgene נובע מהזדמנויות שונות שקיימות בצנרת המוצרים שבפיתוח, ביצוע מיזוגים ורכישות, ורכישה עצמית של מניות. ל-Celgene יש כמות יוצאת דופן של מזומן, ובמקום לתת לו להיצבר, ההנהלה ביצעה מספר רכישות קטנות כשהייתה לה הזדמנות, כמו גם הסכמי רישוי ורכישה עצמית של מניות.

לא כללנו בניתוח אפשרות לרכישה עצמית נוספת, למרות שב-2013 החברה רכשה מניות של עצמה בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. ייצור המזומנים יאפשר לה לנצל הזדמנויות שונות, ואנו ממשיכים להמליץ על Celgene "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם