קרקס IDB: למרות הרוב לדחייה - ההצבעות יתקיימו כמתוכנן

(עדכון) - אי.די.בי ורשות ני"ע הצטרפו לכנ"ר בבקשה לדחות את ההצבעות של מחזיקי האג"ח על הסדר החוב ■ איתן אורנשטיין: "סבורני שאין באמור בבקשה כדי למנוע את עצם כינוס האסיפות" ■ בן משה: "יש ספינים שמפקפקים בשליטה שלי באקסטרה"

השופט איתן אורנשטיין דחה הערב (ג') את בקשת הדחייה לקיום האסיפה באי.די.בי, וההצבעות מתקיימות הערב כמתוכנן. "עיינתי בהתייחסות ובבקשת הדחייה של החברה. סבורני שאין באמור בבקשה כדי למנוע את עצם כינוס האסיפות, ומשכך אין בידי להיעתר לבקשה. האסיפות יכונסו כמות שנקבע", קבע אורנשטיין.

גם בעבר לא היסס אורנשטיין מ"לעשות שרירים" ולהתנגח ברגולטורים חיצוניים, כמו למשל הממונה על שוק ההון באוצר, שביקש להעביר את מניות כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי לידי נאמן. עם זאת, בסופו של יום התקפל אורנשטיין וקיבל את עמדת הממונה.

בולטים בחסרונם באסיפה, הם כל משקיעי קבוצת דנקנר גרנובסקי, כאשר מי שמדבר בשמם הוא רועי מלצר. אלשטיין ובן-משה דווקא הגיעו.

עו"ד ישראל שמעונוב,טען כי מבדיקה שערך ברשם החברות הגרמני עולה כי בן משה אינו בעל השליטה באקסטרא. בן משה השיב היום באסיפה לטענות אלה ואמר כי: "יש ספינים שמפקפקים בשליטה שלי באקסטרה. ענינו על כל מה שהתבקשנו, סיפקנו תצהיר לגבי מבנה האחזקות והשליטה שמשורשרת בצורה מלאה חד משמעית אלי. עמי תורן הוא אזרח שווצרי שהיה דירקטור. הוא לא שותף ולא היה מעולם שותף".

כאמור, מספר גורמים ביקשו לדחות את האסיפה הערב, כאשר אי.די.בי ורשות ני"ע הצטרפו לכנ"ר בבקשה לדחות את ההצבעות של מחזיקי האג"ח על הסדר החוב בקבוצה, עד להשלמת תהליך החקיקה של חוק הריכוזיות.

בנוסף לבעיות שמעלה הרשות לני"ע בנוגע להשלכות של חוק הריכוזיות על הצעת גרנובסקי-דנקנר, מעלה הרשות קושי נוסף הגלום בהצעת אלשטיין-בן משה המתייחס לחוסר בגילוי שמציבים השניים בנוגע להצעת הרכש אליה התחייבו בטווח הארוך (בעוד שנתיים), במסגרת הזרמת הכספים לקונצרן.

לבקשות לדחיית ההצעות הצטרפה גם קבוצת אי.די.בי ששלחה בשעה האחרונה בקשה לביהמ"ש בו היא תומכת בדחיית ההצעות על רקע השלכות חוק הריכוזיות.

כאמור, שעות ספורות לפני תחילת ההצבעות של מחזיקי האג"ח על הסדר החוב בקבוצה, פנה המשנה ל‏יועץ המשפטי לממשלה‏, עו"ד אבי ליכט‏, בבקשה לעצור את ההצבעות, שאמורות להימשך עד יום ראשון. הסיבה: הבאת חוק הריכוזיות להצבעה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב, חקיקה שלה עשויה להיות השפעה מכרעת על ביצוע העסקה.

השופט איתן אורנשטיין הגיב לבקשה של הכנ"ר וציין כי על מנת לדחות את האסיפה, יש להגיש בקשה מנומקת לבית המשפט: "ככל שהכנ"ר סבור כי יש מקום למנוע את כינוס האסיפות ולדחותן למועד אחר, יתכבד ויגיש בקשה סדורה ומפורשת שכוללת את הסעדים האופרטיביים, שכן ההודעה שלפניי אינה כזו".