מניית הערב: חברת ביוטק שמזנקת בכ-100% בעקבות הסכם

החברה הודיעה כי חתמה על הסכם שת"פ עם חברת סלגן, לפי הן יפתחו וישווקו עד כ-6 תרופות לטיפול במחלת הסרטן ■ החברה נסחרת לפי שווקי שוק של כ-720 מיליון דולר בלבד

מניית אונקומד פארמקוטיקלס (סימול: OMED) מזנקת הערב (ג') בוול סטריט לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית התרופות סלגן, שלפי הערכות עשוי להניב לחברה הכנסות של עד כמיליארד דולר.

מפרטי ההסכם עולה כי החברה תחבור לסלגן במטרה לפתח ולשווק ביחד 6 תרופות לטיפול במחלת הסרטן, כאשר אונקומד תתרום למאמצי הפיתוח את הידע שלה בטיפולים המבוססים על ה-stem cell. במסגרת ההסכם סלגן תעניק לאונקומד 155 מיליון דולר ותרכוש מניות של החברה בהיקף של 22 מיליון דולר.

בנוסף, אונקומד תקבל מאות מיליוני דולרים במידה ותגיע לאבני דרך משמעותיים בפיתוח התרופות ותצלח את תנאי הרגולציה.

אונקומד היא חברת ביוטק שמתמקדת בפיתוח תרופות מקור לטיפול במחלת הסרטן, המבוססות על טכנולוגיית ה-stem cells. בצנרת של החברה קיימים 5 מוצרים עם פוטנציאל לטיפול בסרטן, הנמצאים בתהליכי פיתוח קליניים מתקדמים.

אונקומד נסחרת לפי שווי שוק של כ-720 מיליון דולר בלבד ומחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עמד על 121 אלף מניות. אולם, חברת הביוטק הקטנה עלתה על "ראדר ההשקעות" של מספר אנלינסטים ופרשנים, ביניהם ג'ים קריימר, וכעת היא מזנקת ביותר 100% ומתקרבת בצעדי ענק למחיר שבו היא הונפקה בקיץ שעבר - כ-27 דולר למניה.