הדולר היציג: 3.522 ש'; "המשקיעים מצמצמים סיכון"

דריכות בשווקים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב היום וביום שישי ■ החוזים העתידיים נסחרים בנטייה לעליות קלות ■ האירו התחזק מעט ושערו היציג נקבע על 4.785 שקלים

המסחר במט"ח ננעל היום (ד') ביציבות יחסית של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נסחר כמעט ללא שינוי מול השקל, ירידה של 0.3%, ושערו היציג נקבע על 3.522 שקלים, בעוד האירו התחזק מעט ב-0.08% ושערו היציג נקבע על 4.785 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר ברמה של 1.358 דולרים לאירו.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, זה היום השלישי ברציפות, והיום המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, הן בשל התחזקות הין מול הדולר והן משום שהשווקים דרוכים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב היום וביום שישי. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות בעוד המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה חיובית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום: "למרות סנטימנט שלילי בעולם, הדולר-שקל לא הצליח לשמר את המומנטום החיובי והמשיך לדשדש סביב רמת 3.52. בשוקי ההון בעולם המשקיעים ממשיכים לנקוט אסטרטגיה זהירה יותר ובוול-סטריט נרשם אמש יום שלישי ברציפות של ירידות שערים. הסיבה לזהירות היא בעיקר אי הוודאות באשר למועד תחילת צמצום רכישות האג"ח מצד הפד. ביום שישי הקרוב יתפרסם דוח התעסוקה, וטיב הנתונים עשוי לקבוע האם הבנק יתחיל בצמצום כבר בישיבות הבאות או שהמהלך יידחה להמשך 2014. כמו כן, לקראת סוף השנה המתקרבת והעובדה כי המדדים ברמות שיא, המשקיעים מעדיפים לצמצם חשיפה ולא להסתכן".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים הסביר כי "הדולר נדרש להמשיך להתייצב מעל לרמת 3.51 שקלים, זאת על אף היצעי המט"ח מסקטור הייצוא ונדרשת פריצה של התחום 3.56-3.58 שקלים במטרה לחזק את הייצוא ולהחזיר את שער הדולר מעל לרמת 3.6 שקלים".