מועצת העיתונות: חדשות 10 ומתן חודורוב עברו על כללי אתיקה

בחדשות 10 נחשף לאחרונה כי בקול ישראל הורידו תשדיר של "ידיעות אחרונות" המקדם ראיון עם אחיה של שרה נתניהו ■ ביה"ד לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי חדשות 10 והכתב מתן חודורוב הפרו את כללי האתיקה בסיקור הפרשה

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי חברת חדשות 10 ומתן חודורוב הפרו את כללי האתיקה, זאת במסגרת סיקור פרשת התשדיר הפסול של "ידיעות אחרונות" בקול ישראל.

ראשיתה של הפרשה בחודש יולי השנה, לאחר שרשת ב' של קול ישראל החליטה להוריד מהאוויר תשדיר פרסומת של "ידיעות אחרונות", שמקדם את עיתון סוף השבוע שלו ובו ראיון עם חגי בן-ארצי, העוסק גם באחותו שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהדורת החדשות של ערוץ 10 עסקו בהחלטה להסיר את התשדיר מהאוויר. על-פי הדיווח של כתב חדשות 10 מתן חודורוב, רשות השידור הודיעה ל"ידיעות אחרונות" כי התשדיר יורד מהאוויר מסיבות משפטיות, והבהירה כי ניתן לשדרו ללא אזכור שמה של הגברת נתניהו.

לשכת ראש הממשלה הכחישה אז באוזני חדשות 10 מעורבות כלשהי בהחלטת רשות השידור.

בתשדיר נאמר: "יש באחותי משהו לא צנוע", כציטוט מהראיון עם בן-ארצי. האח התראיין לקראת צאת ספרו החדש, ובו פרק מלא אודות הגברת הראשונה.

במשך הציטוט המלא, שחלקו מופיע בקדימו ומובא בראיון במלואו, נאמר כי בשרה נתניהו יש "משהו ראוותני ואפילו הייתי אומר ההפך מסגפני, משהו בזבזני. אני חושב שזה גרם עוגמת-נפש רבה לאבא שלי".

בעקבות הכתבה, בקול ישראל התלוננו למועצת העיתונות כנגד חדשות 10, אך המועצה דחתה בספטמבר את התלונה. מנהל קול ישראל, מיקי מירו, דרש להעביר את ההכרעה לבית הדין לאתיקה של המועצה, שהכריע אתמול (ג') לטובת קול ישראל.

"אנו קובעים כי הנילונים, חברת החדשות של ערוץ 10 והכתב מתן חודורוב, הפרו כאמור את הוראות סעיף 5ב' בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות", נכתב בהחלטת בית הדין לאתיקה. "חברת החדשות גם הפרה את הוראות סעיף 4א' בתקנון האתיקה. בנסיבות העניין אנו גוזרים על הנילונים עונש של אזהרה", הוחלט אמש.

גורמים בחדשות 10 אמרו היום (ד') ל"גלובס" כי "דיווחו של מתן חודורוב היה מדויק, הגון ומקצועי, ומערכת חדשות 10 עומדת מאחורי כל מילה ומילה שנאמרו בו. קול ישראל קיבל לפני הפרסום בחדשות 10 די זמן כדי להגיב על הדברים, אבל העדיף לנסות ולמנוע את שידור הידיעות במועדן. חדשות 10 מתכוונת לערער לאלתר על ההחלטה".