גילת לוויינים השלימה את מכירת ספייסנט והורידה את תחזית ההכנסות

בעקבות מכירת החברה הבת ל-SageNet תמורת 16 מ' ד' יורדת תחזית ההכנסות השנתית ל-230 מ' ד'

בעיכוב של כמה שבועות השלימה אתמול גילת לוויינים את מכירת החברה הבת ספייסנט ל-SageNet מארה"ב, תמורת 16 מיליון דולר. בחודש שעבר דיווחה גילת על קשיים בהשלמת העסקה, בשל טענות שהעלתה הרוכשת, אולם לבסוף העסקה הושלמה ללא כל שינוי בתנאי ההסכם המקורי.

גילת מפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות לצורכי תקשורת, וספייסנט הייתה חלק מחטיבת השירותים שלה. כשגילת הודיעה על הסכם המכירה בקיץ, היא ציינה שתעדכן את יעדיה השנתיים עם השלמת העסקה, כך שאלו לא יכללו את תרומתה של ספייסנט להכנסות. מאז היא כבר הספיקה להפחית את התחזית בלי קשר למכירת ספייסנט, להכנסות של 310 מיליון דולר ב-2013. עם מכירת ספייסנט, יורד הסכום ל-230 מיליון דולר.

מכאן שספייסנט הייתה אמורה לתרום 80 מיליון דולר להכנסות גילת, עלייה של כ-4% ביחס ל-2012. עם זאת, תרומתה של ספייסנט לרווח הייתה שלילית, משום שעם השלמת העסקה מצפה גילת לרשום בשנה זו שיעור EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 7%, ולא של 6%.

בנטרול הכנסות ספייסנט רשמה גילת ב-2012 הכנסות פרופורמה של 271 מיליון דולר, כך שהיא תסיים את 2013 עם ירידה של 15% בהכנסות גם ללא כל קשר למכירת החברה הבת.

מנכ"ל גילת, ארז ענתבי, מסר כי הוא שמח על השלמת המכירה. "אנו מאמינים כי זהו צעד חשוב, שיחזק את המיקוד האסטרטגי של גילת כחברה המספקת טכנולוגיית תקשורת לוויינית. "ספייסנט הייתה חלק מגילת במשך 15 שנים, ואנחנו מלאי הכרת תודה לכל עובדיה על מסירותם ושירותם. ספייסנט תוסיף להוות שותפה אסטרטגית ולקוחה חשובה", הוסיף ענתבי.

"פרמיית פימי" הולכת ונעלמת

החולשה האחרונה בתוצאות גילת באה לידי ביטוי גם במחיר המניה שלה, עם ירידה של 20% תוך פחות מחודש. בעקבות הירידות, "פרמיית פימי" קרובה להימחק: מאז כניסתה של קרן פימי של ישי דוידי להשקעה בגילת בספטמבר 2012, מניית גילת זינקה ב-80% עד לשיא של כ-6 דולרים בחודש יולי האחרון.

פימי רכשה מניות של גילת במחיר של 14.27 שקל למניה, ואילו היום נסחרה המניה במהלך יום המסחר בתל אביב במחיר של כ-14.9 שקל. גילת נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 175 מיליון דולר. קרן פימי מחזיקה ב-18.3% ממניותיה, וקרן יורק מחזיקה ב-19.3%.