מריל לינץ: 4 סיבות דווקא כן לקנות את מניית טבע ב-2014

התקופה האחרונה אינה טובה למניית טבע: חששות מפקיעת הפטנט על הקופקסון, הדחת מנכ"ל, מניה הנסחרת ברמות שפל של מספר שנים ועוד ועוד ■ אנליסט הפרמצבטיקה גרג גילברט שולח למשקיעים חומר למחשבה

התקופה האחרונה אינה טובה למניית טבע : חששות מפקיעת הפטנט על הקופקסון, הדחת מנכ"ל, מניה הנסחרת ברמות שפל של מספר שנים ועוד ועוד. במריל לינץ' מציגים עמדה שונה מעט מהקונצנזוס בשוק, שלא לומר עמדה לעומתית. הם דווקא ממליצים שכן לרכוש את מניית החברה ב-2014.

אנליסט הפרמצבטיקה גרג גילברט שולח למשקיעים חומר למחשבה לקראת השנה החדשה ומונה 4 סיבות למה דווקא כן להשקיע במניה. ראשית, גילברט מעריך כי הסנטימנט של המשקיעים כלפי המניה נמצא בשפל המדרגה ו"המניה זולה ללא כל בסיס". מנסיון העבר, דברים טובים קורים בסופו של דבר כאשר המניות מתומחרות בדרך זו וקשה לנבא מה יהיה הזרז שישנה את הכיוון.

שנית, גילברט סבור כי ההודעה על מינוי מנכ"ל חדש תיעשה בהקדם ומנסיון העבר, חדשות על מנכ"ל חדש בדך כלל עובדות לטובת המניה.

שלישית, ב-2014 ניתן יהיה לראות מעשית את השפעת התחרות הגנרית על הקופקסון בעוד שעכשיו נאלצים המשקיעים לבסס את החלטותיהם על תחזיות מדאיגות הנוגעות להשפעה הפוטנציאלית של כניסת המתחרים.

הסיבה האחרונה להמלצת "קנייה" היא כי גילברט מאמין שטבע תעשה כל שביכולתה על מנת להגביר את השקיפות באשר לדוחותיה הכספיים, וניתן להסתכל על כך בצורה חיובית אפילו אם התחזית ל-2014 היא מתחת לקונצנזוס הנוכחי. במריל לינץ מאמינים כי ייטב לטבע אם תעשה כל שביכולתה להנמיך הציפיות עד לרמה בה הן תחשבנה על ידי כל המשקיעים כשמרניות.