שיווק מואץ של 7,000 דירות בקריית גת - קבוצות רכישה מסתערות

ל"גלובס" נודע כי עוד לפני שפורסמו המכרזים הראשונים, מתחילות קבוצות הרכישה לשווק צמודי קרקע ודירות בבנייה רוויה במתחמים החדשים

שר האוצר יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן חתמו היום (ה') עם ראש העיר קריית גת, אבירם דהרי, על ראשון הסכמי הגג שאמור להבטיח שיווק מואץ של כ-7,000 יחידות דיור בשכונת "כרמי גת" בשנתיים הקרובות.

מטרת הסכם הגג היא להביא להתחלות בנייה בקצב מהיר לאחר השיווק, כאשר המדינה תיתן קדם מימון לפיתוח תשתיות של פארק, מוסדות חינוך ומוסדות ציבור ואלו יפותחו בשלב הראשון עוד טרם בניית השכונה. זאת הניגוד למצב היום שבניית מבני הציבור כמו גם התשתיות מעכבות בניית פרויקטים.

במקביל, רגע אחרי ששר האוצר, שר הבינוי והשיכון ומנהל רמ"י חתמו על הסכמי הגג, קבוצות הרכישה כבר מחממות מנועים לקראת השיווק הצפוי.

ל"גלובס" נודע כי עוד לפני שפורסמו המכרזים הראשונים על ידי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) מתחילות קבוצות הרכישה לשווק צמודי קרקע ודירות בבנייה רוויה במתחמים החדשים. לדברי המארגנים, בכוונתם לגבש קבוצות ענק בדומה לפעילות קבוצת הרכישה בחריש ולפנות לאלפי אנשים. אחת מקבוצות הרכישה שכבר עומדות רגע לפני היציאה לשיווק היא מינהל מגורים ישראל של מוטי פלד תחת הכותרת: "קריית האחדות".

הקבוצה החלה כבר לפרסם אומדן מחירים בשכונות החדשות של קרית גת שעומד על 980 אלף שקל לצמוד קרקע בשטח 123 מ"ר על מגרש בשטח 320 מ"ר.

עוד על פי אומדני קבוצות הרכישה המוצגים גם בדף הפייסבוק שהוקדש לנושא מחירי דירות 4 חדרים בשטח 102 מ"ר עומדים על 680 אלף שקל ואומדני המחיר לדירות 5 חדרים בשטח 115 מ"ר עומדים על 780 אלף שקל. לדברי המארגנים, בכוונתם לארגן קבוצות רכישה בהיקפים של אלפי אנשים.

ייתכן ששיווק מוקדם זה של קבוצות הרכישה במתחם מעיד על מאבק צפוי במתחם הטרי בין קבוצות רכישה לבין קבלנים שייגשו יחד, זה מול זה, למכרזים שיפורסמו. במקביל חשוב לציין שכל עוד המכרזים טרם יצאו קשה להעריך האם המחירים בהם נקבו הקבוצות אכן ישקפו את המחירים בשכונה החדשה.

לפיד: "זה מה שאנחנו עושים בקבינט הדיור"

נזכיר כי תוכנית הסכמי הגג אושרה לאחרונה בקבינט הדיור ומלבד ההסכם שנחתם היום בקרית גת, צפויים להיחתם הסכמים דומים עם הערים מודיעין, ראש העין וקריית ביאליק אשר עשויים, כך לדברי משרדי האוצר והבינוי, לקדם בניית למעלה מ-37 אלף יחידות דיור בשלוש השנים הקרובות. במשרדי השיכון והאוצר אמרו היום כי ההסכמים הנוספים צפויים להיחתם בחודשים הקרובים. עוד נמסר כי הסכמי הגג ושיווק עשרות אלפי יחידות דיור המדוברות הם לצד השיווקים האחרים של רשות מקרקעי ישראל והתוכניות הנוספות שקבינט הדיור החליט עליהן, במסגרת המאמץ הממשלתי להוריד את מחירי הדיור.

שר האוצר אמר כי "זה מה שאנחנו עושים בקבינט הדיור - מחברים בין כל משרדי הממשלה כדי שבמקום אחד יהיו כל הפתרונות שהציבור צריך בשביל לחיות - שלטון מקומי חזק ואכפתי וחינוך ותחבורה ומסחר,וריאה ירוקה. זו הדרך - ואין אחרת - להגדיל את היצע הדירות: להתיר חסמים בירוקרטים ולעבוד יחד".

שר הבינוי והשיכון התייחס לחתימה על הסכמי הגג ואמר כי "הסכם הגג הראשון בעיר החדשה של 'כרמי גת' יהיה ראש חץ שיביא לשינוי אמיתי באפקטיביות ובמהירות של שיווקי הקרקעות למגורים. עם ודאות מלאה לרשות המקומית, לקבלנים ולרוכשים הפוטנציאליים כי בתוך זמן קצר יינתנו היתרי הבנייה, יבוצעו עבודות הפיתוח והתשתית ויוקמו כל מוסדות הציבור ברמה גבוהה. קריית גת ראשונה ואחריה יבואו ערים נוספות באזורי הביקוש. זאת, בזכות שילוב ידיים של כל משרדי הממשלה והבנה כי אנו נמצאים במצב בו המדינה צריכה לנקוט בצעדים דרסטיים להקלה על מצוקת הדיור ולהגדלת מלאי הדירות".

מנהל רשות מקרקעי ישראל הודה לשרים לפיד ואריאל ולראש העיר דהרי על הירתמותם למתווה הסכמי הגג ואמר כי "מדובר במתווה שנותן מענה אפקטיבי בטווח הזמן הקצר לביקושי הדיור. הסכמי הגג הופכים את השיווקים של רשות מקרקעי ישראל לשיווקים אפקטיביים שיש בכוחם להשפיע על שוק הדיור".