כפי שנחשף ב"גלובס": לומניס תגייס 115 מ' ד' בוול סטריט

חברת הלייזרים, שבבעלות קרן ויולה ועידן עופר תבצע את ההנפקה בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של עד 500 מיליון דולר ■ פרסמה תשקיף להנפקה שצפויה להיערך בפברואר 2014 ■ בתשעת החודשים הראשונים של 2013 רשמה מכירות של 194 מיליון דולר, ורווח של 12.7 מיליון דולר

הנפקת ענק בשוק המכשור הרפואי: חברת הלייזרים לומניס פרסמה תשקיף להנפקתה מחדש בנאסד"ק, לגיוס של 115 מיליון דולר. שווי החברה לצורך ההנפקה לא פורסם, אך על פי הערכות הוא יהיה 450-500 מיליון דולר אחרי הכסף. על כוונת החברה לצאת להנפקה בקרוב ולגייס סכום של כ-100 מיליון דולר, נכתב לראשונה ב"גלובס" לפני כחודש.

מועד ההנפקה המתוכנן הוא פברואר 2014, אולם לא מן הנמנע כי החברה תקדים אותה בהתאם לתגובת השוק. חתמי ההנפקה יהיו גולדמן סאקס, קרדיט סויס, ג'פריס ו-וולס פארגו.

בעלי השליטה בחברה הם ויולה (45.9%) ו-XT Technologies (לשעבר עופר הייטק - 35.5%), שבבעלות עידן עופר. הללו לא ימירו מניות בהנפקה, אולם לאחריה הם יציעו מניות לחתמים בתנאי ההנפקה, כחלק מהאופציה הניתנת לחתמים במסגרת ההנפקה. משקיעים ישראלים נוספים בחברה הן הקרנות אגת ו-SKY.

תצליח לשמר הרווחיות?

לומניס דיווחה בתשקיף גם על הכנסותיה ל-9 החודשים הראשונים של 2013. החברה מכרה בהיקף של 194.3 מיליון דולר - גידול של 7% לעומת התקופה המקבילה - אבל הרווח צמח בלא פחות מ-655%, לסכום של 12.7 מיליון דולר. בקופת החברה נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה ישנם 38 מיליון דולר.

ללומניס שלושה תחומי פעילות: ניתוחים מבוססי לייזר, ניתוחי עיניים מבוססי לייזר והסרת שיער בלייזר. הכנסותיה נחלקות בין התחומים כך ש-39% מגיעים מן התחום הניתוחי. זהו התחום הצומח של החברה מבחינת חלקו בתמהיל ובכלל. התחום האסתטי מהווה 37.5% בתמהיל ההכנסות, והוא אמנם צמח פחות בשנים האחרונות, אך בשנה האחרונה ניכרת בו צמיחה קלה. תחום ניתוחי העיניים מהווה כ-23.4%, ובו אין כרגע צמיחה.

לחברה פעילות חזקה בארה"ב ובמדינות מתפתחות. חלוקת ההכנסות שלה בתשעת החודשים הראשונים של 2013 היא 34.8% באמריקה הצפונית והדרומית, 32% באסיה-פסיפיק (שם גם הצמיחה משמעותית), 17% באירופה ו-15% ביפן.

גם לחברה כמו לומניס, שמוכרת במאות מיליוני דולרים, גיוס של 115 מיליון דולר הוא יעד שאפתני מאוד. הנתונים שפועלים לטובתה הם הצמיחה היפה שהראתה בשנה האחרונה, והעובדה שהנהלת החברה הקיימת ובעלי השליטה הצליחו להביא אותה ממצב של הפסדים על אותו היקף מכירות למצבה הנוכחי.

ההיכרות הקודמת של נאסד"ק עם לומניס עוזרת ליצור עניין בהנפקה. עם זאת, החברה גוררת גם היסטוריה של משקיעים מאוכזבים, וכאלה שהמניה שלהם הייתה נעולה בשנים האחרונות, וייתכן שירצו לברוח ממנה ברגע שתשתחרר. הרווחיות על היקף המכירות היא סבירה, אך החברה הציגה זאת רק בשנה האחרונה, ולכן עולה השאלה אם היא תוכל לשמר אותה גם ברבעונים הבאים.

לומניס מסרה בתשקיף כי "רכיבי מפתח בתוכנית האסטרטגית, אשר תרמו לשינוי, הם גישה משופרת לפיתוח מוצרים, תשומת לב מוגברת לצורכי הרופא והתועלת למטופל, וכן 'תרבות של לקיחת אחריות'".

לומניס נמחקה מהבורסה ב-2006 על ידי ויולה ו-XT, שהעדיפו להוביל אותה כשהיא פרטית, תחילה באמצעות המנכ"ל דב עופר, ובשנה האחרונה באמצעות המנכ"לית ציפי עוזר ערמון - בעבר בכירה בטבע ובסנדיסק. ההשקעה אז בוצעה לפי שווי של 200 מיליון דולר.

בסבב גיוס שנערך ב-2009 הצטרפו להשקעה קרן אגת וקרן SKY, לפי שווי דומה. משקיעים נוספים בחברה הם הקרנות מדיקה, ניצנים, Anglo American Veritas, MedMax, ובנק ההשקעות גולדמן זאקס (אשר צפוי להוביל כאמור את ההנפקה).

תוצאות לומינס
 תוצאות לומינס