השביתה בנייר חדרה: ההסתדרות דורשת לחדש את העבודה

בכוונת ההסתדרות לפנות לביה"ד לעבודה כדי להורות לחדש את העבודה במפעל

מספר ימים לאחר ש"גלובס" פרסם ניתוח של הסכסוך בנייר חדרה ולפיו מי שצפוי להתמנות ליו"ר ההסתדרות הבא, אבי ניסנקורן, עשוי להצטייר כחלש אם לא יתעקש על כך שהנהלת נייר חדרה חייבת להפסיק את השבתת המפעל כתנאי להמשך המו"מ עם העובדים, ההסתדרות הודיעה הערב (מוצ"ש) כי בכוונתה לפנות מחר (א') לבית הדין לעבודה כדי להורות לחברה לחדש את העבודה במפעל.

ההודעה הזו נמסרה לאחר שוועד העובדים וההסתדרות דרשו מהנהלת החברה לחדש את העבודה כתנאי להמשך המו"מ.

יצוין כי חידוש עבודה כתנאי למו"מ הוא דרישה בסיסית של כל מעסיק בזמן שביתת עובדים, ואילו במקרה של נייר חדרה הנהלת החברה היא שהשביתה את המפעל והיא שהתעקשה להמשיך בהשבתה למרות שהתנהל ברקע מו"מ מתקדם מול ראשי ההסתדרות.

תחילה ההסתדרות נאלצה להסכים לעמדה הקשוחה שהציגה ההנהלה ולפיה לא תחדש את העבודה "בשום מחיר" עד שייחתם הסכם חדש שיכלול הפחתת שכר בקרב העובדים הקבועים ויצירה של "דור ב'" שמשמעותו שיכבה של עובדים חדשים בשכר נמוך יותר. על רקע הביקורת שלפיה הסכמה עם עמדת ההנהלה עלולה להביא להשלכות שליליות גם במקומות עבודה אחרים, נראה כי בהסתדרות הקשיחו עמדות.

הנהלת נייר חדרה מסרה בתגובה: "מזה שבועיים מנהלים ההסתדרות והועד משא ומתן עם ההנהלה והצדדים הגיעו כמעט להסכם מלא. הערב, מוצ"ש, הוזמנו נציגי ההנהלה לישיבה מסכמת עם הועד וההסתדרות, ולפתע, בכניסה לבניין, הודיע הוועד שאינו בא לפגישה בתירוץ של 'אי ניהול משא כאשר המפעל סגור' - תירוץ שקוף כי כבר שבועיים מתנהל משא ומתן כאשר המפעל סגור".