רמי לוי, גולן ו-012 מובייל מציעים את חבילת הסלולר הכי טובה

בדיקת "גלובס": אם אתם עדיין משלמים יותר מ-100 שקל בחודש על סלולר, אתם לא מעודכנים ■ ברמי לוי וגולן טלקום תשלמו 50-60 שקל בחודש, ורק אורנג' גובה מעל 100 שקל ■ בסלקום ופלאפון תשלמו יותר מבחברות החדשות

אם אתם עדיין משלמים יותר מ-100 שקל בחודש על חשבון הסלולר, אתם ממש לא מעודכנים: מלחמת המחירים של ספקיות הסלולר שוב בוערת, וצרכנים שלא עדכנו את המסלול שלהם משלמים יותר מדי.

המחיר הנפוץ היום עומד על 60-70 לחודש למסלול ללא הגבלה, כאשר אין התחייבות לשום מסלול ולאף ספקית. עם היכולת לנייד מספרים מחברה לחברה, המהלך הנכון הוא לנדוד כאוות נפשכם בין המסלולים ולחסוך מאות שקלים בשנה (בתמורה לתשלום עבור כרטיס סים העומד על 20-50 שקל בכל ניוד).

וכאשר התחרות בוערת - הצרכן מרוויח, בתנאי שהוא שומר על עירנות ומשקיע זמן קצר בהשוואה בין המחירים שהוא משלם כעת לבין המחירים שהוא יכול לשלם. מי שישווה, ימצא כנראה פערים ששווה יהיה לעבור בשבילם לחברה אחרת.

לקראת סוף השנה האזרחית שוב ניצתה אש המבצעים: בנובמבר יצאה הוט מובייל עם מסלול של 70 שקל לחודש, כולל ספק אינטרנט ביתי במהירות 100 מגה. עוד מוצע למצטרפים באתר לכלול מנוי נוסף (תחת אותו משלם) במחיר של 30 שקל לחודש למשך 4 חודשים: כך ששני מנויים ישלמו 50 שקל כל אחד לתקופה זו.

המחיר של הוט מובייל אינו מוגבל לחודשים ספורים והחברה מבטיחה שבתום שנה המחיר לא ישתנה. זמן קצר אחריה יצאה יו פון עם מבצע התנסות של 8 שקל לחודש למשך 3 חודשים (בסיום המבצע המחיר מתעדכן ל-90 שקל בחודש). והמבול המשיך: רמי לוי הכריז בשבוע שעבר על מסלול ב-50 שקל למשך שנה, יום אחריו הכריזה גולן טלקום על מבצע 59 שקל לחודש, כולל שיחות ל-55 יעדים בחו"ל: מבצע שהחליף מבצע הצטרפות ב-0 שקלים ל-3 חודשים, שהסתיים בשבוע שעבר. גם 012 מובייל מציעה חבילה ב-59 שקל לחודש.

המחירים ירדו מחודש מאי

קשה לעקוב אחר המבצעים שמשתנים בקצב מהיר. בחודש מאי האחרון פרסמנו במדור זה את מבצע ספקיות הסלולר בכתבה שסיכמה שנה למהפכה הסלולרית. אם נבחן את המחיר הממוצע לשנה, המגלם מבצע מוגבל בזמן, המחירים כעת נמצאים במגמת ירידה: בבדיקה בחודש מאי, הציעה יו-פון את המחיר הממוצע הזול, שעמד על 66 שקל לחודש בשנה: כעת המחיר הזול בראייה שנתית הוא זה של רמי לוי, העומד על 50 שקל לחודש למשך שנה (בחודש מאי המחיר של לוי היה 88 שקל לחודש).

מי שזקוק לנפח גלישה גדול יותר מ-1 ג'יגה הכלול בחבילה של רמי לוי, יוכל להוסיף 10 שקל לחבילה הכולל 3 ג'יגה או להצטרף לחבילת גולן טלקום במחיר של כ-60 שקל לחבילת הכול כלול, הכוללת גלישה בנפח 3 ג'יגה ושיחות לחו"ל (בחודש מאי החבילה הזו עלתה 82.50 שקל בממוצע לחודש).

מי שירצה לשלב אינטרנט ביתי בעסקה - כדאי שיציץ על חבילת הוט מובייל ב-70 שקל לחודש הכוללת נפח גלישה של 3 ג'יגה וספק אינטרנט ביתי במהירות של עד 100 מגה (דרך הוט נט - שווי ההטבה הוא 20 שקל לחודש).

אורנג' - הרשת היקרה

היקרה בהשוואה בחודש מאי הייתה אורנג', עם מחיר ממוצע של 125 שקל לחודש, גם כעת אורנג' היא היקרה מבין הספקיות הסלולריות, כשהמחיר הממוצע שלה עלה, והוא עומד על כ-140 שקל לחודש - כמעט פי שלושה מהמחיר החודשי של רמי לוי.

3 הספקיות הוותיקות עדיין מציעות את המסלולים היקרים ביחס לספקיות החדשות: עם זאת המחיר החודשי הממוצע, העומד על כ-90 שקל בסלקום או בפלאפון, רחוק מהמחיר שנהגנו לשלם בימי טרום המהפכה.

חלק מהמבצעים המוזכרים בטבלה, כמו המבצע של סלקום, גולן טלקום או יו-פון, תקפים עד סוף דצמבר 2013 ועשויים להתייקר כבר בינואר 2014. היות שגולן טלקום הציבה בשעתו את רף המחיר של 99 שקל לחודש, יש לשער כי אם תבחר החברה לייקר את התעריף, המחיר שתקבע יהווה את הרף העליון.

אל תשכחו את סבתא

אפשר ללמוד לקח מסיפור שהגיע ל"גלובס" מנכדה של קשישה בת 90, לאחר שגילה שסבתו חויבה בכ-700 שקל לספקית שעמה היא מצויה בהתקשרות שנים ארוכות: בחינת החשבונית העלתה כי הקשישה עדיין רשומה במסלול ישן נושן, שלפיו החיוב לשימושיה בטלפון הסלולרי נעשים לפי דקת שיחה בתעריפים בלתי רלוונטיים בעליל (יותר משקל לדקת שיחה).

למרות התסכול כלפי החברה, האחריות מוטלת על הצרכן. אל לנו לצפות כי חברה כלשהי תעדכן את לקוחותיה המצויים במסלול ישן נושן ומשלמים מחירים גבוהים. ולכן, טוב תעשו אם תבדקו לא רק את התערפים שלכם אלא גם של קרוביכם המבוגרים. בדקו כמה הם משלמים לאור התעריפים החדשים. אגב, הדבר נכון ומומלץ לכל שירותי התקשורת הביתיים.

לממעטים לדבר

מסלולים מיוחדים לממעטים לדבר מציעות רוב החברות, כך שעבור קווי טלפון לילדים, גם מסלולי הכול כלול ב-60 שקל לחודש עשויים להיות יקרים ממה שתשלמו במסגרת מסלולים בסגנון "שילמת-דיברת" (הוט מובייל), או מסלולים עם תשלום של כ-10 שקלים בחודש הכולל הודעות ושיחות ותעריפי חריגה של 9-25 אגורות ליחידה (דקת שיחה, הודעת טקסט או מגה גלישה), כך שגם בחריגה מהחבילה הבסיסית - המסלולים עדיין משתלמים.

למשל, במסלול הכולל 60 דקות שיחה, 60 הודעות (ממילא רוב הילדים משגרים הודעות דרך וואטסאפ) ו-100 מגה גלישה, אפשר לשלם מחיר נמוך יותר ממחיר של ארטיק: 9 שקלים לחודש ב-012 מובייל.

בהוט מובייל חבילה כזו תעלה 29 שקל לחודש, וברמי לוי 20 שקל. רוב המסלולים הבסיסיים כוללים גלישה מינימלית ביותר (120 מ"ב במקסימום), אלא שחלקם מציעים הרחבת נפח גלישה: לדוגמה למסלול ה-9 שקל של 012 מובייל אפשר להוסיף 19 שקל לחודש ולהגדיל את נפח הגלישה ל-1 ג'יגה, סך התשלום על מסלול כזה יגיע ל-28 שקל לחודש.

YouPhone מציעה מסלול חדש של 8.90 שקל בחודש הכולל 30 דקות שיחה, 60 הודעות סמס ו-60MB גלישה (כל שימוש מעבר יעלה 25 אגורות לדקת שיחה).

מסלולי הכל כלול
 מסלולי הכל כלול

מסלולים לממעטים לדבר-סלולר
 מסלולים לממעטים לדבר-סלולר