חברת החשמל מפרסמת הנחיות מיוחדות לקראת הסערה

בחברה מצפים לצריכה של 9,600 מגה וואט בשיא הסערה (יום רביעי) אל מול יכולת יצור של 10,600 מגה וואט

לקראת הסערה החורפית שתפקוד את ישראל ממחר (ג') בלילה, מפרסמת היום חברת החשמל הנחיות מיוחדות לציבור. בחברה מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח מיידית על כבלי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. כמו כן מבקשת החברה להסיר ממרפסות, גגות וחבלי כביסה חפצים שעלולים לפגוע במתקני החשמל בעת מזג אוויר סוער.

בחברה מצפים לצריכה של 9,600 מגה וואט בשיא הסערה (יום רביעי) אל מול יכולת יצור של 10,600 מגה וואט.

"החברה נערכת במהלך כל השנה לימי החורף אך בסופה עם רוחות במהירות 90 קמ"ש ההערכות הן שצפויות תקלות באספקת החשמל", מסר אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל. החברה תפעל בכוחות מתוגברים לצמצום היקפי הנזק הצפויים כתוצאה מפגעי מזג האוויר על רשתות החשמל ותגיע לשטח, בכל תנאי מזג אוויר, לטפל בבעיות".

בחברת החשמל נקטו פעולות תפעוליות הכוללות עבודות גיזום להסרת ענפים ומפגעים מהרשתות, סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי מפגעים שונים העלולים לגרום פגיעה ונזק לרשתות החשמל בימי חורף סוערים, נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר את האבק שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה ונערכו בדיקות לגילוי התחממות החיבורים, החברה טיפלה בנקודות תורפה רגישות על תיילי החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

"בעת הסערה יפעלו מרכזי השירות 103 במתכונת חירום ויתקבלו אך ורק פניות בנושאי תקלות ודיווח על מפגעים", מסרה החברה. "חשוב לנו להעניק ללקוחות את השירות המיטבי, אנו פונים ללקוחות ומבקשים לגלות סובלנות וסבלנות ומבטיחים לעשות כל שניתן על לטפל מיידית בכל תקלה".