"דנקנר נלחם על הבית שלו ולא ירים ידיים כ"כ מהר"

כך לדברי מקורבים, ביום שלאחר ההפסד בהצבעה ■ בהודעה רשמית מטעמו נכתב: "אני מאמין שהתוצאה הסופית תהיה שונה" ■ נאמני האג"ח: לא לאפשר לדנקנר לממן את מאבקו המשפטי מקופת אי.די.בי

סוף עידן נוחי דנקנר באי.די.בי ? מעל ל-75% מנושי אי.די.בי אחזקות הצביעו אתמול (א') בעד הצעתם המשותפת של איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה לרכישת השליטה בקונצרן, ובכך אמרו למעשה "לא" ברור לבעל השליטה נוחי דנקנר, שיחד עם אלכסנדר גרנובסקי הוביל קבוצת השקעה של שישה משקיעים לרכישת השליטה באי.די.בי.

ההצבעות על הצעת ההשקעה הזוכה הוכרעו בסבוב הצבעות שני, זאת לאחר שבסיבוב הראשון הצעת אלשטיין בן משה לא זכתה לרוב הנדרש (75%) מקולות המצביעים, אלא ל-71%, לעומת 35% שלהם זכתה הצעת גרנובסקי-דנקנר. בסיבוב השני הועלתה רק הצעת אלשטיין ובן משה להצבעה, זאת כדי שמצביעים אשר התנגדו לה או נמנעו בסיבוב הראשון, יוכלו לשנות את עמדתם.

עם הצטרפות בנק לאומי לתמיכה בהצעה זו, זכו אלשטיין ובן משה ליותר מ-75% מקולות הנושים, ובכך הכריע הבנק את ההצבעות.

גם לאחר התבוסה הברורה אמש סירב דנקנר להרים ידיים, ושלח באמצעות דוברו הודעה, שלפיה "הכותרות על העברת השליטה באי.די.בי מוקדמות. ספירת ההצבעות וההליך המשפטי כולו עדיין לא הסתיימו. צריך לזכור שרק לפני כשבועיים הייתה הצבעה שבה הובלנו ברוב עצום, ואני מאמין שטרם נאמרה המילה האחרונה, והתוצאה הסופית תהיה שונה".

מקורבים לדנקנר אמרו ל"גלובס", כי "דנקנר נלחם על הבית שלו, הוא לא ירים ידיים כל כך מהר, בטח לא לפני שימצה כל דרך אפשרית, בפרט מבחינה משפטית, על מנת לערער על התוצאות מאמש".

ייתכנו בקיעים בקבוצת ההשקעה

לדנקנר עצמו ערבויות אישיות לבנקים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בעיקר בחברות הפרטיות גנדן וטומהוק, שבאמצעותן הוא שולט באי.די.בי. מכאן שניתן להבין את מקור העיקשות שלו במלחמה הנוכחית, שכן העברת השליטה מידיו לאלשטיין ובן משה עשויה להביא את הבנקים לממש את הערבויות האישיות הללו.

זאת, בדיוק כפי עשו במקרים של מוטי זיסר מאלביט הדמיה והאחוזה המפוארת שלו בכפר גנים, ובהשתלטות על נכסיו הפרטיים של אילן בן דב, בעלי סקיילקס, וביניהם הקרקע בכפר שמריהו.

בקרב שותפיו של דנקנר לקבוצה היו פחות אופטימיים היום. כך למשל אמרו לנו היום בקבוצת נץ, בראשותו של רו"ח צבי איציק, כי "כניסתה של קבוצת נץ לעסקת אי.די.בי היא פועל יוצא מהאסטרטגיה של הקבוצה להשקיע בחברות בקשיים, ולתרום מהיכולות הניהוליות והפיננסיות שלנו. כל החלטה שתתקבל בקבוצת נץ לגבי המשך התהליך תתבסס על אסטרטגיה זו".

לא מן הנמנע כי עם התארכותה של המערכה המשפטית שאותה מתכנן להוביל דנקנר, עשויים להתגלות בקיעים נוספים בקבוצת ההשקעה שאותה הוביל עם אלכנסדר גרנובסקי, דבר שעלול אף להביא לעזיבה של חלק מחבריה.

המשך לוח הזמנים

9.12.2013 - אולמן יגיש לביהמ"ש עדכון לגבי התוצאות הסופיות של אסיפות הנושים

11.12.2013 - הצדדים יגישו התנגדות להסדר החוב הנבחר

15.12.2013 - דיון והכרעה באישור ההסדר באולמו של השופט אורנשטיין