השליטה בערוץ 10: הכדור במגרש של מימן ולאודר

הצדדים במגעים באשר להעברת מניותיו של רון לאודר ליוסי מימן, והשאלה שעומדת תלויה היא היקף המחיר ■ הערכות: העסקה עם ג. יפית הולכת ומתרחקת

הדיונים על עתיד מבנה השליטה של ערוץ 10 מתמקדים בימים אלה במגעים בין יו"ר הערוץ, יוסי מימן, לבין בעל המניות הדומיננטי, רון לאודר.

ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה מקיימים הצדדים מגעים באשר להעברת מניותיו של לאודר למימן, והשאלה שעומדת תלויה היא שאלת המחיר. בעוד שלאודר מוכן להזרים את ההון הנדרש לקיום הערוץ עד לסוף השנה; מבקש מימן הזרמה רחבה יותר מכיוון לאודר, עד למעבר לרישיון בשנת 2015 - כך על-פי גורמים בערוץ.

מימן, כמי שהיה בעל השליטה בערוץ 10 עד שהעביר ממניותיו ללאודר מוקדם יותר השנה, חתום על ערבויות אישיות בעבור הלוואות שקיבל הערוץ מהמדינה ומקרן אוריגו. סגירת הערוץ עלולה להכניס אותו אישית לטלטלה כלכלית, ואולם הוא עצמו אינו משקיע בערוץ כבר קרוב לשנה וחצי.

לפי שעה, גם אין התקדמות מול יפית גרינברג, וההנחה היא כי העסקה מול אשת הפרסום הולכת ומתרחקת.

בינתיים מחריף המשבר בערוץ 10, לאור העובדה שכל עוד עתיד הערוץ אינו ברור - מסרב לאודר להמשיך ולהזרים אליו כסף. אתמול (ב') דרש ועד העובדים של הערוץ פגישה עם לאודר או התקדמות במגעים עד ליום רביעי הקרוב. אחרת, איימו העובדים, הם יפתחו בעיצומים שעשויים לכלול גם החשכת מסך.

את תגובת מימן ואת תגובת נציגיו של לאודר לא ניתן היה להשיג.