וול סטריט ננעלה בירידות מחשש מהפחתת רכישות האג"ח

בגבעת הקפיטול הושגה הסכמה על התקציב - ובשוק חוששים כי הפד יחל לסגת מתוכנית הרכישות שלו כבר בשבוע הבא ■ טבע נפלה כמעט 3%

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים על רקע השגת הסכמה על התקציב האמריקאי אשר מעלה את החששות מפני נסיגה מתוכנית הרכישות של הפד כבר בחודש דצמבר. היה זה היום הגרוע ביותר בוול סטריט מזה כחודש.

בגבעת הקפיטל הושגה הסכמה בין המחוקקים בנוגע להצעת התקציב האמריקאי. עובדה זו מעלה חששות בקרב המשקיעים כי הפדרל ריזרב קיבל עוד סיבה, ביחד עם דוח תעסוקה טוב מהצפוי, להתחיל לחתוך בתוכנית התמריצים שלו כבר בשבוע הבא, מועד ישיבת הריבית של הבנק המרכזי.

אנליסט ב-Danske bank כתב ללקוחות, והסביר כי "אי ודאות פיסקלית הייתה אחת הסיבות ל'פד' לעצור ולהמתין עם התוכנית לסגת מרכישות האג"ח. אנחנו ממשיכים להאמין כי כבר בשבוע הבא נקבל הצהרה על תחילת הנסיגה מה-QE3".

תוכניות התמריצים של הפד סייעו להקפיץ את מדד S&P 500 ב-167% מתחילת מארס 2009. המדד זינק ב-26% השנה וייתכן שזו תהיה השנה הטובה ביותר במניות מאז 1998.

בשולי המסחר היום ניצבים דיווחים לפיהם סטנלי פישר, לשעבר נגיד בנק ישראל, ימונה לסגן יו"ר הפד בינואר לאחר שג'נט ילן תחליף את בן ברננקי. ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי הבית הלבן קרוב מאוד להכריז על מינויות של פישר. (לסיפור המלא)

טבע נפלה

מאסטרקארד דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על ספליט של 1:10 במניותיה באמצעות חלוקת דיבידנד, וכן על השקת תוכנית רכישת מניות עצמית של עד 3.5 מיליארד דולר.

ענקית הקמעונאות קוסטקו דיווחה על רווח רבעוני של 96 סנט למניה על מכירות של 24.47 מיליארד דולר. התחזיות המוקדמות עמדו על רווח של 1.03 דולרים למניה.

מניית אופקו צנחה על רקע המלצת "מכירה" למניה שפורסמה היום.

בית משפט אירופי אישר למיקרוסופט לרכוש את סקייפ.

טבע המשיכה לרכז עניין לאחר התחזית המעודכנת שפרסמה אתמול הנהלת החברה. לאחר שאתמול המניה זינקה בעקבות התחזית, היום היא ירדה בחדות.

חברת קמהדע דיווחה היום על סיום הניסוי הפיבוטלי הקליני שלב ווו/וו באירופה וקנדה למוצר הייחודי אלפא 1 אנטיטריפסין (AAT) באינהלציה, לטיפול במחלת החסר הגנטי בחלבון אלפא-1 אנטיטריפסין (AATD או נפחת ריאות תורשתית). קמהדע צפויה לדווח על תמצית תוצאות הניסוי ברבעון הראשון של 2014.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]