איש השנה של המגזין טיים: האפיפיור פרנציסקוס

כשהוא גובר על מועמדים כמו בשאר אסד ומיילי סיירוס, נבחר האפיפיור לאיש השנה של המגזין היוקרתי טיים ■ "מהמקום הנעלה עלי אדמות הוא מיצב עצמו כקול מצפוני", קבעה עורכת המגזין

המגזין היוקרתי "טיים" בחר באפיפיור פרנציסקוס לאיש השנה לשנת 2013, זאת בשל הגישה המתונה שבה הוא מוביל את הכנסיים הקתולית מאז מונה לתפקיד הבכיר בעולם הנוצרי. "הוא הפך להיות קול המצפון", קבעה עורכת העיתון ננסי גיבס.

"איך מדגימים ענווה מהמקום הנעלה ביותר ביותר עלי אדמות?", תהתה עורכת הטיים. "לעיתים רחוקות מגיע שחקן חדש לזירה העולמית שלוכד כל כך הרבה תשומת לב. התשעת החודשים בתפקידו, הוא הציב את עצמו במרכז הנושאים בני זמננו - על עושר ועוני, הגינות וצדק, שקיפות, מודרנית, גלובליזציה, תפקידן של נשים, טבען של הנישואין והפיתויים של הכוח".

המגזין פרסם גם את רשימת הפיינליסטים - המועמדים שלא זכו להגיע לשער המגזין היוקרתי וביניהם: נשיא סוריה בשאר אסד, מייסד אמזון ג'ף בזוס, הסנטור הטקסני טד קרוז, נשיא ארה"ב ברק אובמה, חושף פרשת המעקבים אדוארד סנואדן, פעילת זכויות הקהילה הגאה אדית ווינדזור, שרת הבריאות האמריקנית קתלין סבליוס וגם - הזמרת מיילי סיירוס.

על פי דיווחים שונים אודות שגרת יומו של האפיפיור הססגוני והמפתיע, הוא נוהג להתחפש בלילות לנזיר פשוט, לחמוק מקריית הוותיקן בעודו מחופש - ולצאת להסתובב ברחובות העיר רומא במטרה לאתר חסרי בית ועניים ולנסות לסייע להם.

בחודשים שחלפו מאז נבחר לתפקיד, הספיק פרנציסקוס להפתיע את מאמיניו כשזימן אליו אנשים שגורלם התאכזר אליהם, וגם ביטא מספר אמירות מתונות כלפי הקהילה ההומו-לסבית. בחודש יולי האחרון הצהיר האפיפיור: "אם מישהו הוא הומוסקסואל ומחפש את אלוהיו ויש לו רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו?".