סוף לסכסוכים: סנו חוזרת ליינות ביתן, בלדי ימשיך לספק לרמי לוי

הסכסוך בין יינות ביתן לסנו היה בשל מחלוקות כספיות, ונראה כי הוא הסתיים אחרי ששני הצדדים התפשרו ■ גם ספק הבשר בלדי ורשת רמי לוי הגיעו להסכמות

שני סכסוכים מסחריים הגיעו לסיום: חברת סנו הגיעה להסכמות עם רשת יינות ביתן ותחזור בימים אלה למדפים לאחר היעדרות של כשנה וחצי.

במקביל הסתיים הסכסוך בין בלדי, זכיין מחלקות הבשר ברשת רמי לוי שיווק השקמה, והוא ממשיך להפעיל את המחלקות ברשת רמי לוי.

הסכסוך המסחרי בין יינות ביתן לסנו היה אחד הסכסוכים המסחריים הקשים והארוכים בשוק. תחילתו ביוני 2012, אז הפסיקה חברת סנו את אספקת המוצרים ליינות ביתן בשל מחלוקות כספיות. הסכסוך החריף כשיינות ביתן רכשה את רשת מחסני כמעט חינם, ובעקבותיה הוציאה בפברואר השנה את מוצרי סנו גם מרשת מחסני כמעט חינם שהתאחדה עם יינות ביתן.

בין הצדדים היה נתק מוחלט לאורך רוב התקופה, ויינות ביתן קידמה את מכירות המותגים המתחרים של סנו. עם זאת, בקיץ רכשה יינות ביתן כמו גדולה את משמיד החרקים של סנו מסיטונאי, כדי להתמודד עם דרישת לקוחות.

נראה כי הסכסוך הסתיים אחרי ששני הצדדים התפשרו, וסנו ניאותה להעביר ליינות ביתן חלק מהסכומים שדרשה הרשת.

"ממשיכים לעבוד כרגיל"

הסכסוך המסחרי בין בלדי לרמי לוי פרץ על רקע דרישתה של רשת רמי לוי שיווק השקמה מחברת בלדי לשאת בחלק ממימון מבצעי העוף ברשת.

חברת בלדי מפעילה מזה כמה שנים את נקודות מכירת הבשר והעוף הטרי ברשת רמי לוי במודל של זכיינות. קרבות המחיר בין רשתות השיווק מאלצות גם את רשת רמי לוי שיווק השקמה להוזיל את מחיר העוף וחלקיו, ובין הצדדים ניטשה מחלוקת מי יישא במימון המבצעים.

ארז דהבני, בעל ומנכ"ל חברת בלדי, אמר ל"גלובס" בתגובה כי "היו מחלוקות שהסתיימו, ואנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל".