רשת כמעט חינם מסירה את מוצרי סנו מהמדפים

כמעט חינם נרכשה ע"י יינות ביתן, שאינה משווקת את מוצרי סנו כבר 9 חודשים

הסכסוך המסחרי בין סנו לרשת יינות ביתן מחריף. ל"גלובס" נודע כי מוצרי סנו יירדו מהמדפים גם מרשת מחסני כמעט חינם, שנרכשה על-ידי רשת יינות ביתן.

מדובר במכה לחברת סנו, שאינה משווקת את מוצריה ברשת יינות ביתן כבר 9 חודשים, מאז יוני 2012.

היום (ד') התקבלה הוראה להסיר את מוצרי סנו מהמדפים ולעצור את כל הזמנות הסחורה מהחברה. כפי הנראה, בשלב הראשון יורדו מוצרי סנו למדפים התחתונים, עד שהסחורה תיגמר.

רשת יינות ביתן, בבעלות הזוג נורית ונחום ביתן, השלימה באחרונה את רכישת השליטה ברשת מחסני כמעט חינם, לפי שווי של 350 מיליון שקל. הסניפים עברו לניהול יינות ביתן רק לפני ימים אחדים והרשת, שנסחרה תחת השם "צים שיווק", נמחקה מהבורסה. עד כה שיווקה סנו את מוצריה ברשת מחסני כמעט חינם בדומה לאופן שבו הם משווקים ביתר רשתות השיווק.

מחזור המכירות המצרפי של יינות ביתן ורשת מחסני כמעט חינם עומד על 2.7 מיליארד שקל בשנה, מה שמביא אותה למעמד של הרשת השלישית-רביעית בגודלה בישראל.

יש מי שמרוויח

חברת סנו שבשליטת משפחת לנדסברג נסחרת לפי שווי של 960 מיליון שקל. החברה עוסקת בייצור ובשיווק מוצרי צריכה ביתיים בתחומי הניקוי, האחזקה, הנייר, הטואלטיקה וחיתולים חד-פעמיים תחת המותגים סנו, כיף וקרמה, וכן בתחום הקוסמטיקה עם המותג קרליין.

בסביבת יינות ביתן אומרים כי הרשת לא ניזוקה מהסכסוך, וכי היא אף הצליחה להגדיל את המכירות ואת הרווח בקטגוריות שסנו שחקנית בהן. "זה ילמד עוד קמעונאים שכשצריך להתמודד עם ספק, אפשר להתמודד", אומרים ברשת ל"גלובס".

מי שמרוויח מהסכסוך המסחרי בין הצדדים הם מתחריה של סנו בקטגוריות השונות, ובכללם יעקבי, קלין, סוד, יוניליוור, שסטוביץ, חוגלה-קימברלי ועוד.

לבד מאובדן המכירות, הסיכון לסנו הוא במסר שהסכסוך הנוכחי יעביר לרשתות קמעונאיות אחרות. בנוסף, סנו תיאלץ כפי הנראה לבצע פעילות שיווקית רחבה כדי לתגבר מכירות בנקודות קמעונאיות אחרות, צעד שיאלץ אותה לחתוך במרווחים.

יצוין כי לא מדובר בסכסוך ראשון בין הצדדים. לפני כשנתיים הוציאה יינות ביתן את מוצרי סנו מהמדפים לפני פסח, וסנו חזרה למדפי הרשת רק כעבור חודש. "הם רצו לראות איך אנחנו מסתדרים בפסח בלי סנו, ואחרי שהם ראו שאנחנו מסתדרים מצוין, הם חזרו", אמר בשעתו בכיר ביינות ביתן ל"גלובס".

סנו סירבה להגיב לידיעה.