לאודר יעביר למימן את מניות ערוץ 10 ויזרים 35 מיליון שקל

הצדדים מנהלים מו"מ אל תוך הלילה, וכפי שזה נראה כעת, רון לאודר יעביר את הכסף ■ בשיחות אתמול עם ספקי ערוץ 10 הובטחה להם הזרמת כסף עד סוף השבוע, לאחר שהערוץ לא שילם את חובותיו להם במשך חודשיים

הרשות השנייה התערבה בסכסוך בעלי המניות בערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי אתמול והיום (ב') ניהל מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, דיונים עם בעלי המניות של הערוץ בתקווה להגיע להסדר.

מתחזקת ההערכה כי עוד הערב יבשילו המגעים בין בעלי המניות של הערוץ יוסי מימן ורון לאודר, וזה האחרון יעביר את מניותיו למימן (יו"ר הערוץ) ולצדן הזרמה אחרונה של כ-35 מיליון שקל. הצדדים צפויים לשבת אל תוך הלילה.

גם הנהלת ערוץ 10 הפצירה בלאודר להגדיל את הזרמותיו לערוץ, ובשיחות שהתקיימו אתמול (א') עם ספקים לערוץ הובטחה להם הזרמת כסף עד סוף השבוע, לאחר שהערוץ לא שילם את חובותיו אליהם במשך חודשיים. אי-הזרמת הכספים אף מאיימת על הפקות עתידיות של הערוץ.

אמש התקיימו ישיבות בערוץ 10, בין בעלי המניות עצמם ובין העובדים. עובדיו הבכירים של הערוץ תלו את האחריות בלאודר עצמו וקראו לו לעמוד במחויבויותיו לערוץ.

בדיונים בין בעלי המניות עלו גם ענייני ערבויותיו האישיות של מימן למדינה ולקרן אוריגו, בגין ההלוואות שהתקבלו בערוץ. מימן ביקש את לאודר סיוע בנטל. נושא זה ככל הנראה עדיין לא הוסדר, נכון לכתיבת שורות אלה.

לאודר עוזב בעוד שבועיים

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", לאודר צפוי לצאת מערוץ 10 עד סוף החודש הנוכחי. מימן לא יוכל להחזיק יותר מ-51% ממניות הערוץ, ועל כן לאודר יעביר לו מחצית ממניותיו, ואילו את החלק האחר הוא צפוי להפקיד בנאמנות.

ערוץ 10 מתכנן אחרי העברת המניות לבקש רישיון. אם יתקבל אישור לבקשה, הרישיון יינתן לערוץ בשנת 2015. ועדיין - על הערוץ להוכיח איתנות פיננסית במהלך השנה הבאה, שתהיה שנת מבחן על מנת לקבל רישיון.

ההערכה היא שכל עוד בעלי המניות הנוכחיים - ארנון מילצ'ן ויוסי מימן - יישארו בערוץ, לא יינתן לו רישיון בשל העדר המחויבות שלהם אליו. מילצ'ן לא הזרים כסף לערוץ קרוב ל-5 שנים, ופעמים רבות הוא כבר הביע רצון לצאת מהערוץ.

על כן, הציפייה היא שמימן ישקוד מעתה על הכנסת משקיעים חדשים לערוץ (וזאת לאחר שנעשו מספר ניסיונות בנושא בשבועות האחרונים), ואחרת - הסכנה לא תחלוף מעל לראשו.

בעלי מניות בערוץ 10
 בעלי מניות בערוץ 10