שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק קלות ל-3.51 שקלים

המשקיעים בעולם נערכים לצמצום ההקלה המוניטרית בארה"ב כבר מחר ■ בעולם הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים

השקל נסחר היום (ג') במגמה מעורבת מול המטבעות המובילים. שער הדולר היציג התחזק בכ-0.3% ונקבע על 3.51 שקלים, ומנגד האירו נחלש בכ-0.1% מול השקל ל-4.832 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נסחר בהיחלשות מול המטבעות המרכזיים. האירו מתחזק מולו ב-0.1% ל-1.375 דולרים לאירו.

ברקע למסחר במט"ח, הסוחרים בכל העולם ממתינים לישיבת הפדרל ריזרב שמתחילה היום ושתוצאותיה יפורסמו ביום רביעי בערב. המשקיעים כבר נערכים כי הפד' יודיע מחר על צמצום ההקלה המוניטרית (Tapering) - לפי הערכות בשוק, הבנק צפוי לחתוך 10-15 מיליארד דולר מהתוכנית שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "על רקע השיפור הטוב מן המצופה בחודשים האחרונים בשוק התעסוקה בארה"ב, נראה כי בשלו התנאים למדיניות של צמצום ההקלה בארה"ב, אך עדיין לא ברור כיצד ינהל אותה הפד' ועל פי אילו קווים מנחים. הצמצום כרגע אינו מאיים כל כך על השווקים כפי שהיה בעבר, וזאת משום שהאמון בכלכלה האמריקנית התחזק".

עוד מוסיפים ב-FXCM, כי כרגע גם קשה להעריך כיצד ישפיע צמצום רכישות האג"ח על הדולר. "בשבועות האחרונים ראינו את הדולר נחלש למרות ההערכות הגוברות לצמצום, וזאת משום שאיתותי הצמצום לא גרמו לירידות שערים משמעותיות. בסופו של דבר, התשואה על הדולר היא עדיין אפס, ובמידה ונראה את המשך עליות השערים בשוקי ההון הדולר ימשיך להיות בעמדת נחיתות".