שוק המט"ח: הדולר והאירו איבדו גובה מול השקל

הדולר היציג נקבע על 3.505 שקלים ■ בעולם הדולר נחלש מול האירו והליש"ט ומתחזק מול הין היפני ■ היום הודעת הפדרל ריזרב בארה"ב: האם יחתוך ברכישות האג"ח כבר הערב?

השקל התחזק היום (ד') קלות בשוק המט"ח המקומי מול שני המטבעות הזרים המובילים. שער הדולר היציג נחלש בכ-0.2% לרמה של 3.505 שקלים, והאירו נחלש מול השקל בכ-0.3% ל-4.819 שקלים.

אתמול, נזכיר, שער הדולר היציג התחזק בכ-0.3% ל-3.51 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.1% ל-4.832 שקלים.

"ישראל מתקדמת במהירות למיתון - חייבים להחליש את השקל מהר"

ברקע למסחר במט"ח, ההחלטה הגורלית של הפדרל ריזרב הערב בארה"ב. לפי הערכות, הפד' צפוי להודיע על צמצום ההקלה המוניטרית (Tapering) - ולחתוך 10-15 מיליארד דולר מהתוכנית שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי החלטת הריבית הערב של הבנק הפדרלי תהיה אקורד הסיום של שנת 2013, כאשר כבר בשבוע הבא אנחנו נכנסים לימי חג המולד וראש השנה האזרחית והפעילות בשוק צפויה לדעוך.

"על פניו נתוני התעסוקה והצמיחה הטובים של החודשים האחרונים מאפשרים לפד' להתחיל סוף סוף בתהליך של צמצום ההרחבה הכמותית, ועל כן ישנה סבירות שהבנק יודיע כבר היום על צמצום ראשון, מינורי, בהיקף רכישות האג"ח. מנגד, הבנק ידוע בפרשנות הזהירה שלו לגבי המגמות הכלכליות, וגם לאור חילופי המשמרות בין הנגיד היוצא ברננקי לנגידה הנכנסת ילן, הסבירות הגבוהה יותר היא שהבנק ימתין לרבעון הראשון של 2014 כדי לפעול.

"במידה והבנק לא יודיע על צמצום, הדבר צפוי להחליש את הדולר. מנגד, הודעה על צמצום או איתות מפורש על כוונה להתחיל בצמצום בחודשים הקרובים עשוי לאושש במידה מסוימת את הדולר, שמצוי ברמות שפל לא רק למול השקל כי אם למול מרבית המטבעות המרכזיים בשוק המט"ח העולמי. כמו כן, לאור העובדה כי סוף השנה כבר מעבר לפינה והשווקים עומדים לצאת לחופשה, ההשפעה של האירוע צפויה להיות מתונה יחסית ואת המגמות האמיתיות נוכל לאמוד רק עם חידוש המסחר ב-2014", טוענים ב-FXCM.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר היום כי "בולטת השתיקה הרועמת מצד בנק ישראל למול זעקת היצואנים הנפגעים מהשחיקה המתמשכת ברווחיות היצוא. ההתייצבות המלאכותית של השקל סביב רמת 3.5 שקלים לדולר מחייבת תשומת לב, שכן הידרדרות מחודשת אל מתחת לרמת 3.48 שקלים עשויה לפעול ככדור שלג ולדרדר את השער במהרה לרמות השפל הקודמות".

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, מציין היום כי "בשעות האחרונות מורגש ביקוש ער בחדרי העסקאות לחוזים קצרים על הדולר מול המטבעות העיקריים. ביקוש ער לחוזים קצרים אלו משקף את הערכת השוק כי צמצום הרכישות עשוי להביא להתחזקות הדולר בטווח הקצר".