נערך לבאות? דנקנר העביר לאשתו חצי מהווילה בהרצליה

"ידיעות אחרונות": נוחי דנקנר שינה בטאבו את הרישום על ביתו בהרצליה, ששווה כ-40 מיליון שקל ■ דוברו של דנקנר: "לפי הדין, חצי מהזכויות הן של האישה"

בעיצומו של מאבק ההישרדות שלו באי.די.בי, ב-1 בספטמבר השנה, רשם נוחי דנקנר מחצית מהווילה שלו בהרצליה על שם אשתו אורלי. כך עולה ממסמכי הרישום שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות".

לפי הערכות שמאים, שוויו של הנכס עומד על כ-40 מיליון שקל.

מהמסמכים עולה כי הנכס נמצא בבעלות קק"ל ודנקנר רכש את זכויות החכירה בו ב-1998. לפי המסמכים, בתאריך המדובר ביצע דנקנר שינויי רישום שכירות. דנקנר למעשה חילק את ביתו לשלוש חלקות משנה, והעניק לרעייתו מחצית מהזכויות בהן, על ידי העברת שכירויות.

דנקנר רכש בעצמו בפברואר 1998 את זכויות החכירה בשתי החלקות להקמת הבית משני אנשים, ואיחד ביניהם תמורת 9.3 מיליון שקל בלבד. כן נרשמה משכנתה לטובת מרכנתיל דיסקונט, שנמחקה בהמשך.

דוברו של נוחי דנקנר מסר: "על פי הדין, חצי מהזכויות בבית המגורים שייכות לאישה ומחצית שייכת לבעל".

"גלובס" דיווח לאחרונה, כי לדנקנר חובות פרטיים בהיקף של כ-900 מיליון שקל: 530 מיליון שקל בגנדן, בעלת השליטה הנוכחית באי.די.בי (ללאומי ולמזרחי טפחות), והיתר בטומהוק, שדרכה שולט דנקנר בגנדן (כ-200 מיליון שקל לבנק הפועלים, 80 מיליון שקל לדיסקונט, 50 מיליון שקל לקרדיט סוויס ועוד 30 מיליון שקל למזרחי טפחות).

לעומת זאת, הונו וכספו האישייים של דנקנר מוערכים ב-100 מיליון שקל "בלבד", כולל הווילה בהרצליה.