באיזו ליגת כדורגל משלמים הכי טוב למאמנים?

השכר הממוצע למנג'ר באנגליה עומד על 3.5 מ' אירו בשנה, בספרד רק על 1.5 ■ בכיר המשתכרים מבין מאמני הליגות הבכירות: פפ גווארדיולה (12 מ')

הפרמיירליג היא הליגה המכניסה והעשירה ביותר בעולם הכדורגל, בפער די גדול. בדוח האחרון שפרסמה בנושא פירמת רואי החשבון Deloitte, היא מצאה כי בעונת 2011/12 נאמד המחזור הכולל של הליגה האנגלית על 2.9 מיליארד אירו, כשהבונדסליגה הגרמנית (1.9 מיליארד) והליגה הספרדית (1.8 מיליארד) נותרו הרחק מאחור.

באופן טבעי, הפערים האלו באים לידי ביטוי גם בשכר שלוקחים הביתה המנג'רים: האתר הספרדי diariogol מפרסם כי 20 קבוצות הליגה האנגלית משלמות סך של כ-70 מיליון אירו בשנה לעומדים על הקווים אצלן, ממוצע של 3.5 מיליון אירו לכל מאמן. המרוויח הגדול ביותר: ז'וזה מוריניו (צ'לסי), עם 10 מיליון אירו בעונה.

מדובר על סך כולל הגבוה ביותר מפי 2 מסכום המשכורות של 20 המאמנים בליגה הספרדית: מסתכמות ב-31 מיליון אירו (1.55 מיליון בממוצע). קרלו אנצ'לוטי מריאל מדריד מוליך את הרשימה (7.5 מיליון אירו), חרארדו מרטינו (ברצלונה, 5.4 מיליון) שני, ודייגו סימאונה (אתלטיקו מדריד) שלישי עם 2.5 מיליון אירו.

אבל הליגה השנייה הכי מתגמלת בכדורגל העולמי למאמנים היא בכלל הבונדסליגה: סך של 35 מיליון אירו שכר. יש להדגיש כי בגרמניה משחקות רק 18 קבוצות בליגה הבכירה. הממוצע למאמן בבונדסליגה עומד על 1.9 מיליון אירו בעונה, כשפפ גווארדיולה (באיירן מינכן, 12 מיליון אירו) ויורגן קלופ (דורטמונד, 6 מיליון), לוקחים יותר מ-50% מהסך הכל של מאמני הליגה.

בסרייה A האיטלקית משלמים 25 מיליון אירו ל-20 מאמני הליגה (1.25 מיליון בממוצע), כשהקבוצות המובילות הן אינטר, יובנטוס ונאפולי, שמעניקות כ-3 מיליון אירו כל-חאת למנג'ר שלהן.