הסתיים המשבר בנמל אשדוד: בוטלה השעיית חברי הוועד

(עדכון) - אבי ניסנקורן: "נושא הבטיחות עומד בראש סדר העדיפויות של העובדים וההסתדרות" ■ ביום ראשון תתכנס ועדת הבטיחות בנמל להסדיר את הדברים ■ קודם לכן הכריזו העובדים על שביתה כללית בנמל

הסתיים המשבר בנמל אשדוד. זאת לאחר שההסתדרות והנהלת נמל אשדוד הגיעו להבנה על סיום המשבר. בוטלה השעיית חברי הוועד, והעובדים חוזרים לעבודה מלאה במוצאי שבת. ביום ראשון הקרוב תתכנס ועדת הבטיחות בנמל להסדיר את הדברים.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר כי "אני מברך את הצדדים על כך ששמו את טובת המשק לנגד עיניהם ואפשרו לנמל לחזור לעבודה סדירה. נושא הבטיחות עומד בראש סדר העדיפויות של העובדים וההסתדרות".

קודם לכן, ועד עובדי נמל אשדוד השביתו היום (ו') את הפעילות בנמל אשדוד עקב השעיה של שניים מחברי הוועד, לאחר שאתמול הושבתה הפריקה ובטעינה של מכולות.

בגלי צה"ל דווח היום כי ועד העובדים הודיע על שביתה כוללת בשל התנהלותו "שלוחת הרסן" כפי שמכנים זאת, של יושב-ראש הנמל, גדעון סיטרמן, שהודיע אמש על הדחת שנים מחברי הוועד. העובדים אומרים: "נשוב לעבודה רק אחרי שיבוטלו מכתבי ההשעיה".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, קורא להנהלת הנמל לחדול מיידית מכל הצעדים החד צדדיים על מנת לאפשר חזרה מיידית לעבודה סדירה בנמל. "לא ייתכן כי בשל פעולות חד צדדיות אלו מצד ההנהלה תופסק הפעילות בנמל אשדוד", אמר.

מההסתדרות נמסר כי "ההסתדרות רואה בחומרה את צעדיה החד צדדיים של הנהלת נמל אשדוד ביומיים האחרונים, הכוללים את השבתת העבודה והשהיית עובדים חברי ועד. צעדי ההנהלה נעשו ממניעים לא ענייניים בתקופה בה מתנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושא הרפורמה בנמלי הים. ההסתדרות קוראת להנהלת הנמל לחזור לשפיות ולהשיב את יחסי העבודה לסדרם".

אתמול טענה הנהלת נמל אשדוד כי עובדי התפעול והציוד המכני משביתים את העבודה בנמל בתקופה האחרונה - וזאת מפני שעובדי הרציפים העסוקים בפריקה וטעינה של מכולות מהאניות התבקשו ללבוש אפוד זוהר כאמצעי בטיחות. העובדים לא אהבו את הדרישה והחליטו בתגובה להשבית את הפעילות.

ועד העובדים טען, כי ישנה דרישה של ההנהלה שגם מפעיל מנוף ילבש אפוד זוהר בתוך המנוף, גם אם הוא בגובה 30 מטר באוויר - וכל זאת במטרה לחמם את יחסי העבודה בנמל. יו"ר הוועד אלון חסן טען כי השיבושים נגרמו משום שההנהלה היא זו שביקשה להפסיק את עבודת המנופים, והוועד מצידו הורה לעובדים לעבוד בכל מקרה, גם בניגוד לדרישת ההנהלה.