שטייניץ על לפיד: "בא שר אוצר חדש ומטעה מדינה שלמה"

בתכנית "פגוש את העיתונות" הערב (שבת) בערוץ 2, תקף השר לנושאים אסטרטגיים, ד"ר יובל שטייניץ את שר האוצר, ואמר כי לפיד חייב להתנצל על הטעיית הציבור

"כשמדברים על חוסר אמינות והטעייה מצד שר האוצר, הדבר הכי חמור הוא בנושא הגירעון", כך אמר הערב (שבת) ד"ר יובל שטייניץ, השר לנושאים אסטרטגיים (ושר האוצר לשעבר), בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

השר שטייניץ התייחס לנתוני הגירעון הצפויים להתפרסם בחודש ינואר, ואמר כי: "הגירעון צפוי לעמוד על 3% זו הערכתי, בא שר אוצר חדש ומטעה מדינה שלמה, ממש מרמה את הממשלה ואת המדינה, בא ואומר שקיבל ירושה קשה והגירעון הולך להיות 4.9% ואחרי יומיים מתקן את זה ל-4.65% ".

שטייניץ ביקש משר האוצר להתנצל, ואמר: "לפיד חייב להתנצל על כך, אף אחד בצמרת האוצר וגם לא הנגיד סטנלי פישר אמר ליאיר לפיד בחודש אפריל, שיש בסיס לכך שהגירעון היה 5%. הוא הולך להיות 3% כמו שאמרתי לפני הבחירות, אז מאיפה שר האוצר החדש לוקח את זה".

עוד אמר השר בתכנית: "נגרם נזק לא לי, למדינת ישראל. הוא יצר פאניקה ציבורית, גירעון עצום ומשבר כלכלי, הוא גרם לירידה בדירוג האשראי המקומי של ישראל ואז הוא היה חייב להגדיל מיסים אם הגירעון כזה, הוא חייב התנצלות לכל המדינה ולא לי", אמר השר שטייניץ. "מה שהבטיח שהגירעון הוא 3%, זה חוק הרווחים הכלואים וחבילת המיסים שהעברנו בקדנציה הקודמת".

בהתייחסו לנושא רכישת המטוס אמר השר שטייניץ: "אני לא זוכר מקרה ששר שהוא ראש מפלגה מנגח כך את ראש הממשלה בצורה כזאת, זה לא קרה עם אהוד ברק, עם אביגדור ליברמן, לרוב מדינות אירופה יש מטוס לראשי המדינה, זה מחדל ביטחוני שאין מטוס כזה , אנחנו לא הולנד, במדינת ישראל שראש ממשלה יכול להיות בטיסה טרנס אטלנטית מעל האוקיינוס ואי אפשר להשיג אותו בטלפון האדום חייב להיות מטוס כזה, לגבי ההתנהלות של לפיד זה היה לא ענייני ובעיקר פופוליסטי".