סגן שר החוץ האיראני: "התקדמות איטית בשיחות הגרעין"

בריאיון לכלי תקשורת במדינה, אמר סגן שר החוץ האיראני עבאס ארקצ'י, כי חלה התקדמות איטית במגעים בין איראן למעצמות בנוגע ליישום הסכם הביניים שנחתם בז'נבה

השיחות בין איראן למערב על יישום הסכם הביניים צפויות להיכנס ליומן הרביעי. על-פי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, סגן שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י אמר הלילה (א') בריאיון לכלי התקשורת במדינה כי חלה התקדמות מסוימת בשיחות.

במסגרת השיחות שהחלו ביום חמישי בין המעצמות לאיראנים, מתקיימים דיונים בנוגע לעניינים הטכניים בתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית. לדברי אראקצ'י, בשיחות נכחו מומחי אנרגיה ואף בנקאים, במטרה להביא ליישום ההסכם אליו הגיעו האיראנים עם המעצמות בז'נבה.

"חלה התקדמות מסוימת, התקדמות איטית", סיפר אראקצ'י בריאיון, אך לא פירט מעבר לכך. אתמול (שבת) על רקע המשא-ומתן והנמשך בין איראן ל-6 המעצמות, וההקלות הצפויות בסנקציות הכלכליות המוטלות על המדינה, הגיעה שרת החוץ של איטליה לביקור היסטורי ברפובליקה האסלאמית, לאחר קרוב ל-10 שנים שבהן שר חוץ איטלקי לא ביקר במדינה.

במהלך ביקורה של שרת החוץ, אמה בונינו, היא צפויה להיפגש בטהרן עם שורה של בכירים בהם הנשיא חסן רוחאני, ומקבילה האיראני - מוחמד זריף, מי שהפך בחודשים האחרונים לפנים של איראן בפני המערב.

על-פי הדיווחים בתקשורת האיראנית, הביקור הדיפלומטי נועד לבחון מחדש את הקשר בין שתי המדינות, ולמצוא דרכים להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי ביניהן. במהלך סוף השבוע, אמר שגריר איראן ברומא, כי "איטליה מודעת לחלוטין ליתרונות בחידוש היחסים, ועל כך שחברות מסחריות יכולות למצוא במדינה הזדמנויות כלכליות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם".

לדברי גורם נוסף בטהרן, ייתכן שבקרוב בכירים בדרג גבוה אף יותר בממשל האיטלקי יבקרו במדינה, כשהוא מכוון לראש הממשלה אנריקו לטה.

בחודש אוגוסט האחרון, זמן קצר לאחר בחירתו של רוחאני לנשיאות, הגיע למדינה סגן שרת החוץ של איטליה, ובאיראן מזהים בכך רצון של מדינת המגף לחדש עימם את היחסים. "איטליה מעוניינת להיות החלוצה מבין מדינות אירופה בחידוש היחסים עם איראן", אמר בכיר בממשל.