דירקטוריון אי.די.בי יפסיק לתמוך בהצעת גרנובסקי-דנקנר

בשבוע שעבר מסרו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות לדירקטוריון מכתב בו הם דרשו כי מקופת החברה לא תוצא עוד כל הוצאה כספית, ולא יעשה שימוש במשאבי החברה לשם קידום הצעת קבוצת גרנובסקי-דנקנר

דירקטוריון אי.די.בי אחזקות הודיע היום לבורסה, כי יפסיק לממן את העלויות הכרוכות בהצעת הרכישה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר. "אף שלעמדת דירקטוריון החברה, גיבושה והגשתה של הצעת ההסדר מטעם החברה וקבוצת המשקיעים (גרנובסקי-דנקנר, א' פ') הייתה לטובת החברה ונושיה, והיא תרמה להשאת הערך לנושי החברה, לא תמשיך החברה לשאת בהוצאות הכרוכות בקידומה של ההצעה", נכתב בהודעת החברה.

הודעת אי.די.בי אחזקות מגיעה בעקבות החלטתו בשבוע שעבר של שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, שאישר את ההצעה המתחרה של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה - שבה בחרו מחזיקי האג"ח - תוך שהוא דוחה את טענות קבוצת גרנובסקי-דנקנר. השופט אורנשטיין אף הדגיש, כי אינו רואה את הצעת גרנובסקי-דנקנר כהצעת החברה, אלא כהצעה של קבוצת משקיעים שעמה נמנה גם בעל השליטה הנוכחי.

בשבוע שעבר מסרו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות לדירקטוריון החברה מכתב, ובו דרשו כי לא תוצא עוד כל הוצאה כספית מקופת החברה לשם קידום הצעת גרנובסקי-דנקנר. נוסף על כך דרשו הנאמנים מהדירקטוריון כי ישיב לאלתר את כל הסכומים שהוצאו עד היום מקופת אי.די.בי בשל הצעה זו, וכי אם לא ייעשה כן יהיו חשופים כל חברי הדירקטוריון לתביעות אישיות.

נכון לעכשיו, בדירקטוריון אי.די.בי אחזקות טרם נדונה הדרישה להחזרת הכספים לקופת החברה. יתרה מכך, גם אם יחליטו הנאמנים לפתוח בהליכים משפטיים במטרה להשיב לחברה את הכספים, לא ברור עדיין מהי נקודת הזמן שממנה יקבעו כי יש לעשות כן: האם מיום התאגדות קבוצת המשקיעים בראשות גרנובסקי ודנקנר לפני כחצי שנה, או משלב מאוחר יותר.

לפי דוחותיה האחרונים של אי.די.בי אחזקות, הוצאו בשנה האחרונה מקופת החברה המצטמקת - שאמורה לשמש את רכיב המזומן עבור הנושים בהסדר החוב המוצע - יותר מ-30 מיליון שקל בגין עלויות הסדר החוב. עלויות אלו כוללות את שכר עורכי הדין והמומחים למיניהם אשר ליוו את קבוצת גרנובסקי-דנקנר, וגם את שכר הנאמנים, המומחים ועורכי הדין של נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות.