יכניסו שותף? בני משפחת סקאל פועלים למיזוג החברות

קבוצת סקאל של ‎האחים סולי ומאיר סקאל מחזיקה ב-6 רשתות אופנה והנעלה, ואילו סקאל הולדינגס של חיים סקאל מחזיקה ב-7 רשתות אופנה

קבוצת סקאל וסקאל הולדינגס בדרך למיזוג. ל"גלובס" נודע כי בני המשפחה פועלים למיזוג בין שתי החברות, מתוך כוונה להכניס לחברה הממוזגת שותף עסקי.

מדובר באיחוד בין עסקי האחים סולי ומאיר סקאל, המתבצע באמצעות קבוצת סקאל, לבין עסקיו של חיים סקאל, הבן של סולי, המתבצעים באמצעות סקאל הולדינגס.

אם המיזוג ייצא לפועל, הוא יביא לאיחוד מטות החברות ולצמצום עלויות. מקורב לאחת החברות אומר ל"גלובס" כי המיזוג יסייע לקבוצות גם מול הבנקים.

סולי סקאל מסר בתגובה: "אנחנו אכן רוצים להכניס שותף. לא בטוח שהמיזוג ייצא אל הפועל. יש כל מיני רעיונות וכל מיני מתעניינים".

קבוצת סקאל נמצאת בשליטת סולי סקאל, המחזיק בכשני שלישים מהמניות, ואחיו מאיר מחזיק ביתרת המניות. הקבוצה מפעילה 82 סניפים ב-6 רשתות אופנה והנעלה. אחת הרשתות - נאוטיקה - מוחזקת בשותפות של 50% עם חברת בריל הציבורית. הקבוצה מפעילה את רשת אמפוריום (32 סניפים), רשת טימברלנד (15 סניפים), רשת ההנעלה Payless (כ-9 סניפים), ראלף לורן (שני סניפים) ורשת וינס קמוטו (שני סניפים).

היקף המכירות של קבוצת סקאל לא ידוע, אך הערכות הן כי מדובר במחזור של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה. בשל היותה של בריל חברה ציבורית, הביצועים של רשת נאוטיקה ידועים. ברבעון השלישי השנה הסתכמו מכירות הרשת, המפעילה 21 סניפים, ב-20.8 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 3.8 מיליון שקל (18.4% מהמכירות).

מותגי היוקרה בסקאל הולדינגס

כפי שנחשף ב"גלובס", רשת Payless התכווצה וסגרה לאחרונה 4 סניפים, כשבכוונתה לסגור גם את הסניפים בקניון סינמול ובקניון עזריאלי עכו. גם התוכניות לפתיחת 60 סניפים בתוך 5 שנים לא יצאו אל הפועל, מאחר שהמכירות היו נמוכות מהצפוי. בחודשים נובמבר ודצמבר השנה חל שיפור במכירותיה של הרשת, ולדברי סולי סקאל, היא עברה לרווחיות.

חברת סקאל הולדינגס, הנמצאת בבעלות חיים סקאל, מפעילה 32 סניפים ב-7 רשתות אופנה, שהמשותף לכולן הן היותן רשתות של מותגי יוקרה. ארבע מתוך הרשתות הן של מותגים השייכים לקבוצת ארכדיה הבינלאומית, ובראשן רשת טופ שופ (10 סניפים), טופ שופ מן (4 סניפים), דורותי פרקינס (3 סניפים) ומיס סלפרידג' (3 סניפים).

פרט לכך מפעילה הקבוצה את רשת A&F Brand factory store (המונה 6 סניפים), שבה נמכר המותג אברקרומבי אנד פיץ', את רשת קוויק סילבר (5 סניפים) וכן סניף של המותג אונ'יל.

המהלך הנוכחי מגיע לאחר שבשנה החולפת איבדה סקאל הולדינגס את הזיכיון למותג טומי הילפיגר, שעבר לידי קבוצת אלשרד. המותג היה אחראי לכמחצית מהכנסותיה. כפי שנחשף ב"גלובס", מחזור המכירות של טומי הילפיגר בישראל הסתכם בשנת 2012 ב-83.5 מיליון שקל (ללא מע"מ), והרווח התפעולי הסתכם ב-16.9 מיליון שקל (20.2% מהמכירות).

סקאל
 סקאל