רשת האופנה טומי הילפיגר ישראל על המדף

חיים סקאל מבקש על הפעילות 40 מיליון שקל ■ המספרים של טומי הילפיגר בישראל ב-2012: מכירות של 83.5 מיליון שקל ורווח תפעולי של 16.9 מיליון שקל

רשת טומי הילפיגר בישראל על המדף. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פנה חיים סקאל, בעל הזיכיון של המותג טומי הילפיגר בישראל, למספר גורמים עסקיים והציע למכור להם את הזיכיון ואת פעילות המותג בישראל. סקאל ביקש עבור הפעילות 40 מיליון שקל.

טומי הילפיגר הוא מותג יוקרה אמריקאי שהוקם בשנת 1984 על-ידי מעצב האופנה תומאס ג'ייקוב הילפיגר. המותג התחיל את דרכו כמותג לבגדי גברים בלבד, אך עם ההצלחה הוא הלך והתרחב, וכיום יש לו קו מוצרים רחב במיוחד שפונה לגברים, נשים וילדים.

פרט לכך המותג מציע גם נעליים, ג'ינסים, תיקים, בשמים ואפילו מצעים, כריות דקורטיביות, מזוודות, שעונים ובגדי ים.

המותג החל את פעילותו בישראל בשנת 2001. הפעילות בארץ מחולקת לפעילות קמעונאית ופעילות סיטונאית.

סקאל מפעיל 8 חנויות תחת המותג טומי הילפיגר, שבהן מועסקים 30 עובדים. חנות הדגל פועלת בקניון רמת-אביב, ופרט לכך למותג יש חנויות גם בקניון ארנה שבהרצליה, קניון ממילא בירושלים, קניון שרונים בהוד-השרון, קניון הזהב בראשון-לציון, השדרה השביעית בבאר-שבע ושתי חנויות בעיר אילת: בטיילת ובפארק הקרח.

במסגרת פעילות סיטונאית, נמכר המותג לרשתות וחנויות אופנה, וביניהן לרשת אמפוריום הנמצאת בבעלות סולי סקאל, אביו של חיים סקאל, וכן לרשת פקטורי 54, קבוצת MGS ועוד.

בנו תוכנית עסקית חדשה

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מחזור המכירות של החברה בישראל הסתכם בשנת 2012 ב-83.5 מיליון שקל (ללא מע"מ). המכירות ברשת החנויות הסתכמו ב-37.5 מיליון שקל והיוו 45% מכלל מכירות החברה. המכירות הסיטונאיות הסתכמו ב-46 מיליון שקל והיוו 55% ממכירות החברה.

החברה עובדת על רווח גולמי ממוצע של 42%, כאשר הרווח התפעולי עמד בשנת 2012 על 16.9 מיליון שקל, שיעור של 20.2% מהמכירות.

לאחרונה בנה סקאל תוכנית עסקית חדשה למותג, במסגרתה הוא תכנן להרחיב הן את הפעילות הקמעונאית והן את הפעילות הסיטונאית, ועל-ידי כך להכפיל את מכירות המותג בישראל. במסגרת זו מבקש סקאל להקים חנות חדשה למותג במתחם שרונה בתל-אביב, שתשתרע על 3 קומות.

מכירותיה של החברה בישראל אינן משקפות נאמנה את כלל מכירות המותג טומי הילפיגר בארץ. סקאל נאלץ להתמודד עם יבוא מקביל רחב במיוחד של המותג, הן על-ידי רשתות בארץ והן על-ידי בעלי עסקי אופנה פרטיים. יש להניח כי התוכנית העסקית מתבססת גם על רצון להעביר את מכירות היבוא המקביל אל החברה בישראל.

קבוצת סקאל הולדינגס מסרה בתגובה כי יש בידיה הסכם חדש לזיכיון המותג שנחתם לפני שנה, לתקופה של 10 שנים.

המספרים של טומי
 המספרים של טומי