בזק: "עבודת משרד התקשורת לא מקצועית"

בבזק תוקפים בחריפות את המשרד על קביעת מחירי שימוש נמוכים בתשתיות החברה ■ המחיר לרכישת קו תשתית מבזק יעמוד על 50-60 שקל לחודש עבור המתחרים

גורמים בכירים בבזק תוקפים בחריפות את משרד התקשורת על קביעת מחירי שימוש נמוכים בתשתיותיה של החברה. המחיר אמור לנוע בין 50-60 שקלים לחודש עבור קו לחברה המתחרה. לדברי גורמים בכירים בחברה, "נעשתה עבודה לא מקצועית של המשרד שמטרתה להגיע למחיר קבוע מראש שהוא זול מכל מחיר שניתן היה להגיע אליו בצורה מקצועית. קודם קבעו את המטרה ופעלו בכל דרך כדי להגיע אליה והשתמשו בגורמים ואנשי מקצוע שסייעו להם בדרכים לא דרכים להגיע למטרה זאת".

לאחר שנים של ניסיונות, ייתכן והפעם זה יקרה ומשרד התקשורת אולי יצליח להסדיר את התחרות בשוק הקווי בצורה חדשה. עד סוף החודש אמור המשרד לפרסם את המחיר לרכישת קו מבזק על ידי שחקנים מתחרים. במסגרת המדיניות הקרויה שוק סיטונאי, יוכל כל בעל רישיון לרכוש מבזק קו במחיר שינוע בין 50-60 שקל (תלוי במהירות) ואותו הוא ימכור ללקוח כך שאותו לקוח יידע שמולו עומד מפעיל תקשורת אחד שממנו הוא רוכש את כל שירותי התקשורת שלו, ללא ההפרדה בין חברת התשתית וספק האינטרנט.

בשלב ראשון יפרסם המשרד שימוע למחיר של קו אינטרנט בלבד, ובהמשך יפרסם מחירים של שירותים נוספים שאמורים להיכלל במסגרת השוק הסיטונאי. לגבי הוט, צפוי כי מחירי הקווים אצלה יהיו יותר נמוכים מאשר המחירים אצל בזק, וזה בגלל מבנה הרשת שלה.

יש לזכור כי המחיר של הקו לא יהיה המחיר הסופי של המתחרים כי הם יצטרכו להשקיע בציוד כגון ממיר חדש, שליחת טכנאי, שיווק ואחזקת מערך שירות ייעודי, כך שמרווחי התחרות שיהיו למתחרים החדשים לא יהיו גבוהים ביחס לחבילות שיש בשוק.

המחירים שיפרסם המשרד אינם המחירים המקוריים שאליהם הגיע ואשר עליהם המליצה חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר שעשתה את עבודת התמחיר. בשנה האחרונה עשה המשרד כל אשר ניתן על מנת להוריד את המחירים לרמה שתתאים יותר לדרישות של החברות שלהן אין תשתיות כגון פרטנר וסלקום. בשלבים שונים של העבודה עמד המחיר של 70-80 שקלים לקו אך המשרד הבין שאלו לא מחירים שאיתם יוכל להציג בשוק ולכן עשה כל שניתן על מנת להורידם.

השאלה היא האם בזק והוט יתקפו את המחירים שמציג משרד התקשורת, ועל פי התגובות שלהם נראה שהם מתכוונים להתנגד ולדרוש להעמיד את המחיר על סמך מימצאי העבודה המקורית של פרונטיר. מאידך ספק אם עבור פרטנר וסלקום המחירים יהיו מספיק אטרקטיביים, מכיוון שלשיטתם המחיר צריך לעמוד על לא יותר מ - 40 שקלים לקו לחודש.

לאחר ביצוע הרפורמה אמור להתקבל בסוף הדרך מתווה לפיו בשוק יפעלו 4 קבוצות תקשורת גדולות שיתחרו ביניהן, כאשר מעל בזק תבוטל ההפרדה המבנית והיא תוכל לספק את כל שירותי התקשורת בחבילה אחת, וזאת בתום 9 חודשים למיסודו של השוק החדש.