השר שלום נגד רשות החשמל: "המצב בלתי נסבל"

השר סילבן שלום: "המצב שבו רשות החשמל מחליטה אם יהיה אחוז כזה או אחר של אנרגיה מתחדשת ואם יעברו לייצר מרוח לסולארי הוא מבחינתי בלתי נסבל"

"המצב שבו רשות החשמל מחליטה אם יהיה אחוז כזה או אחר של אנרגיה מתחדשת ואם יעברו לייצר מרוח לסולארי הוא מבחינתי בלתי נסבל", כך אמר היום (ב') שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה, המים הנגב והגליל והפיתוח האזורי סילבן שלום.

בהציגו את פעילות משרדו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת התייחס שלום למערכת היחסים המתוחה בינו לבין יושבת ראש רשות החשמל אורית פרקש-הכהן ואמר כי "אם לצטט בכיר ממשרד המשפטים, כל יושב ראש רשות חשמל מרגע שהוא מתחיל את כהונתו מתחילה הספירה לאחור לקראת פקיעתה. כל מנהלי הרשות לא גמרו את כהונתם. שלא יבינו מכאן שיש כוונה להחליף את מנהלת הרשות. אנחנו מנסים לעבוד בשיתוף פעולה וזה עכשיו מתחיל להסתדר קצת יותר טוב אבל בסופו של דבר מנהל הרשות כפוף לשר. היינו במצב אחר שבו המשרד קיבל את ההחלטות אבל כדי להגיע לשליטה במשרד (התשתיות, ע"ב) האוצר קידם את הרשויות האלה".

סילבן עקץ את היועצת המשפטית של משרד התשתיות עו"ד דרורה ליפשיץ ואמר "אני יכול להגיד לך שמי שעשתה את כל הכללים לטובת הרשויות האלה היא היום היועצת המשפטית של משרדי, היא עשתה זאת ב-1996 בעת שעבדה באוצר".

מנכ"ל מפעל פניציה ערן חיימוביץ' אמר כי הוא יוצא חרד מכך שב-2016 לא יהיה מספיק גז במדינה. אני מבין שאף אחד לא רוצה את הגז לידו אבל זו אחריות שלטונית לקחת החלטה ולבצע. מפעלים ייסגרו כאן".

יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן שהכריז בישיבה על הקמת תת-וועדה לאנרגיות מתחדשות אמר כי "אני מרגיש שהתעשייה הזו קורסת".

שלום בתגובה הבהיר כי הוא אינו מתכוון לסייע לפיתוח אנרגיות מתחדשות במדינת ישראל משום שלטענתו "האנרגיות המתחדשות מעמיסות על תעריף החשמל". שלום הסביר כי "אנרגיות מתחדשות זה דבר חשוב כדי לעשות אנרגיה נקייה וכדי שלא נתבסס על מקור אחד אבל בסופו של דבר אנרגיות מתחדשות מעלות את תעריף החשמל. גם אצל החברות שמייצרות חשמל קונוונציונלי מצמצמים את הרווחיות והם צועקים. אנרגיות מתחדשות הן הרבה יקרות מאנרגיות קונוונציונליות מי משלם את ההפרש הזה? הציבור. ולכן אני אומר שצריך לעשות לעזור לאנרגיות המתחדשות כי הן נאבקות מול ענקים אבל צריך לדעת שהאחוז שהן קיבלו כתשואה על ההון במסגרת הגנות ינוקא הוא גבוה מאד וצריך לצמצם אותו כי אנחנו רוצים להוזיל את תעריף החשמל".