האחים נוי מכרו מרבית החזקותיהם במגה אור ב-30 מ' ש'

גיל ורון נוי נפרדים מצחי נחמיאס, שותפם בחברת הנדל"ן המניב: מכרו למוסדיים כ-15% מהונה של מגה אור, שמנייתה זינקה ב-85% מתחילת השנה

חמש שנים וחצי לאחר הנפקתה של חברת הנדל"ן המניב מגה אור , החליטו האחים גיל ורון נוי להיפרד מהשותף שלהם ובעל השליטה בחברה, צחי נחמיאס. החלטה זו הפכה אותם ממיליונרים "על הנייר" למיליונרים בפועל, עם מימוש מרבית החזקותיהם בחברה, תמורת קרוב ל-30 מיליון שקל.

האחים נוי מכרו בשבועות האחרונים לגופים מוסדיים כ-15% מהונה של מגה אור - גיל בתמורה של כ-19 מיליון שקל ורון בתמורה של כ-11 מיליון שקל.

עם הגופים העיקריים המחזיקים במניות מגה אור נמנים אלטשולר שחם (11.5%), פסגות (8%), ילין לפידות (8%) והפניקס (6%). נחמיאס, יו"ר מגה אור, מחזיק ב-47% מהונה.

כעת נותרו האחים נוי עם כ-6.5% ממניות מגה אור, בשווי של כ-20 מיליון שקל, ולא מן הנמנע כי גם את הנתח הזה הם יממשו בזמן הקרוב. רון נוי נותר לכהן כדירקטור בחברה, עם כ-2% מהמניות. ככל הנראה התקבלה ההחלטה על מימוש המניות מצד השניים במטרה להתרכז בעסקי הנדל"ן הפרטיים שלהם.

המכירות של האחים נוי נעשו אחרי זינוק של 85% שרשמה מניית מגה אור מתחילת השנה, למחיר המשקף לחברה שווי של קרוב ל-300 מיליון שקל. בעדכון המדדים האחרון, שבוצע מוקדם יותר החודש, נכנסה המניה למדד היתר.

האחים נוי הם תאומים, בני 42, שותפיו של נחמיאס בפעילות מגה אור מאז הקמתה. טרם הנפקתה של מגה אור בבורסה, במהלך 2007, חלקם בחברה עמד על כ-30% ודולל בעקבותיה. מאז ההנפקה כיהנו השניים כמנכ"לים משותפים של מגה אור במשך ארבע שנים, עד אמצע 2011, אז החליף אותם איתמר רגב.

מגה אור, הפועלת בייזום, בהקמה ובניהול של מרכזים מסחריים, לוגיסטיים ומבני תעשייה ברחבי הארץ, חלקם בשיתוף עם חברת ביג של האחים נפתלי, נמצאת ברבעונים האחרונים בתנופה. צמיחת פעילות החברה סייעה לה להציג בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה קפיצה של 34% בהכנסותיה, שהגיעו ל-17 מיליון שקל.

בתקופה זו נהנתה החברה גם מעליית ערך של 6 מיליון שקל בנכסיה, שהובילו לזינוק של 67% ברווחיה בין ינואר לספטמבר, ל-25 מיליון שקל.

לתמיכה בהתרחבותה גייסה מגה אור בחודשים האחרונים כ-260 מיליון שקל, בעיקר באמצעות אג"ח וכן בהנפקת זכויות, והונה העצמי עומד היום על 243 מיליון שקל.