בקשה לייצוגית נגד טבע בארה"ב בגין הונאת משקיעים

משרד עו"ד בארה"ב טוען כי החברה ניפחה את מחיר המניה בכך שלא חשפה מידע מהותי ורלוונטי למשקיעים על פעילותה, מצבה הפיננסי ותוכניותיה לעתיד, ובעיקר על המחלוקת בין היו"ר פיליפ פרוסט לבין המנכ"ל דאז ג'רמי לוין

משרד עורכי-דין בארה"ב הגישו אמש תביעה ייצוגית נגד חברת טבע בגין הונאת משקיעים, הצגת מצג שווא על פעילותה, מצבה הפיננסי ותוכניותיה לעתיד. משרד העו"ד Rigrodsky & Long הגיש את התביעה נגד טבע לבית משפט בניו-יורק בטענות של הונאת משקיעים שרכשו מניות טבע בין 1 בינואר 2012 ועד 29 באוקטובר 2013. לא נמסר היקיפה הכספי של התביעה.

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, התובעים טוענים כי החברה ניפחה את מחיר המניה בכך שלא חשפה מידע מהותי ורלוונטי למשקיעים, ובעיקר בנוגע למחלוקת בין היו"ר פיליפ פרוסט לבין המנכ"ל דאז ג'רמי לוין בנוגע ליישום האסטרטגיה של טבע - מחלוקת שהביאה כידוע להדחתו של לוין מהחברה, יומיים בלבד לאחר שהוכחשה כל מתיחות בין הצדדים ע"י לוין וטבע.

ביום ההדחה של לוין מניית טבע צנחה ב-8% בשוק במסחר ער של כ-51 מיליון מניות. התביעה טוענת כי החברה ידעה על המחלוקות הקשות בין המנכ"ל לדירקטוריון ולא חשפה את המידע המהותי הזה למשקיעים. המחלוקת, כפי שנכתב בוול סטריט ג'ורנל שציטט את התקשורת הישראלית, התגברה על רקע כוונת לוין להאיץ את תוכנית ההתייעלות בטבע ולפטר 5,000 עובדים.

העיתון האמריקני ציטט "פוליטיקאי ישראלי" שטען אז כי הפיטורים המתוכננים של עובדי טבע בישראל הם קניבליזם על רקע הטבות המס שהחברה מקבלת מהמדינה. הפוליטיקאי הזו היתה יו"ר האופוזיציה דאז שלי יחימוביץ', ולאחר התערבות ההסתדרות הפיטורים הוקפאו.