קבוצת גולף מכווצת את רשת בלו בירד: סוגרת 6 סניפים

מאז שנרכשה על-ידי קבוצת גולף, רשת האופנה בלו בירד סובלת מירידה במכירות ואינה רווחית ■ מנכ"לית קבוצת גולף: "אין מה לעשות. אין מנדט להפסיד"

רשת אופנת הגלישה של קבוצת גולף, בלו בירד, מתכווצת: ל"גלובס" נודע, כי הרשת המונה היום 23 סניפים סגרה לפני חודש את הסניף בקניון ממילא בירושלים והסבה אותו לסניף של רשת גולף קידס.

בחודש הקרוב ייסגר סניף בלו בירד בקניון רננים ברעננה ובעוד חודשיים, בפברואר 2014, ייסגרו ארבעה סניפים נוספים: בקניון רחובות, בגרנד קניון חיפה, בקניון השרון בנתניה ובקניון לב חדרה.

בלו בירד, שהוקמה בשנת 2006, הייתה חלק מקבוצת קונספט שיווק שכללה גם את רשת לי קופר.

כשקונספט שיווק נקלעה לקשיים, בסוף 2010, רכשה קבוצת גולף את בלו בירד תמורת 12 מיליון שקל.

בעת הרכישה מנתה בלו בירד 30 סניפים ומחזור מכירותיה עמד על 60-70 מיליון שקל בשנה.

במסגרת הרכישה, קיבלה לידיה הקבוצה גם את הזיכיון למותג האוסטרלי Rip Curl שקונספט שיווק רכשה כמה שנים קודם לכן מחיים סקאל תמורת כ-7 מיליון שקל.

"אין הרבה ברירות"

בקבוצת גולף ראו ברכישה הזדמנות לפתח את הפעילות לצעירים ברשת וגם את הפעילות שנושקת לספורט. בפועל, בלו בירד סבלה מירידה במכירות וגם היום היא אינה רווחית.

מנכ"לית קבוצת גולף, אילנה קאופמן אומרת ל"גלובס", כי מדובר בחנויות מפסידות.

לדבריה, "קנינו רשת שמפסידה כסף ואנחנו חייבים ליישר אותה. אחת הבעיות המרכזיות של הרשת היא שהחנויות גדולות מדי והן לא מצליחות להרוויח כסף. כנישה הן צריכות להיות יותר קטנות ולכן אנחנו מתאימים את העניין למצב. אין כאן הרבה ברירות.

"כשנגיע לנקודת יציאה או לסיום חוזה, החנויות יוסבו לחנויות יותר קטנות או ייסגרו. אין מה לעשות. אין מנדט להפסיד.

"כרגע בלו בירד מאוזנת תפעולית אבל זה לא מספיק, היא חייבת להתחיל להרוויח כסף ואני מקווה שעם מה שאנחנו עושים כעת, העסק יתחיל להרוויח".

- למה זה לא עובד? יש בעיה עם שיווק אופנת הגלישה בישראל?

"לא. אלה חנויות גדולות מדי. הן צריכות להיות בגודל של 80 מ"ר כי זו רשת נישתית, שעובדת בעיקר בקיץ על בגדי ים וכדומה. נכון שהחורף לא ארוך אבל העובדה שהרשת נחלשת שלושה-ארבעה חודשים בשנה - זה מפריע".

- מה הסיכוי שתסגרו את הרשת?

"אני לא חושבת שנסגור אותה אלא נתאים אותה. אנחנו עושים כל מיני מהלכים שיעזרו ויציפו ערך מוסף לרשת וזה יקרה לקראת החורף".

- למה אתם לא מוכרים את המותג Rip Curl?

"למי? למה? את רוצה לקנות? הכול למכירה. תמורת מחיר טוב, כולם מוכרים בשוק. אצלנו הכול פתוח".