האנליסטים לא מתלהבים מהזינוק המטאורי של טוויטר

מניית הרשת החברתית לא מפסיקה לטפס מאז הונפקה לציבור בנובמבר, אז למה האנליסטים "לא מאמינים שהערכת השווי הנוכחית מצדיקה את הסיכון"? ■ הצפי: אנליסטים רבים יורידו בקרוב את המלצתם על המניה

מניית טוויטר כמעט שילשה את שוויה ממחירה בעת ההנפקה לציבור בניו יורק בנובמבר, והמשקיעים מגרדים את הראש בניסיון להבין למה. מספר שיפורים שהחברה הכניסה באפליקציה, כמו גם מינוי יו"ר טוויטר, ג'ק דורסי, לדירקטור עצמאי בוולט דיסני, תומכים במניה, אולם הדיעה הרווחת היא כי מדובר בסנטימנט ותקווה, יותר ממסחר שמבוסס על נתונים ממשיים.

הכנסות הרשת החברתית צפויות לעמוד על 600 מיליון דולר השנה, נתון שמלהיב אנליסטים רבים, אולם לאחרונה, על רקע העלייה המטאורית במחיר המניה, נרשמו מספר הורדות דירוג למניה. מתוך הדירוגים למניה, רק שלושה הם חיוביים, 11 הם ניטרליים, אחד הוא "מכירה", ושניים הם "מכירה חזקה".

בריאן וייסר, אנליסט בפיבוטל ריסרץ', מציין כי "כל מה שהם עושים נפלא. אבל הם עדיין חברה בשלב כל כך מוקדם שקשה להעריך. זה עניין של ניחוש אם תהיה להם צמיחה של 100%, 150% או רק 75%. וייסר מחזיק המלצת "מכירה" על המניה, מכיוון שהוא מעריך שהיא מוערכת יתר על המידה.

אנליסטים רבים מציינים כי שווי השוק של טוויטר, כ-40 מיליארד דולר, לא עומד במבחן המציאות, יחסית לחברה שלא צפויה לספק לבעלי המניות רווח שנתי עד 2016.

בלייק הרפר מוונדרליך סקיוריטיז, שמחזיק המלצת "מכירה" עם מחיר יעד של 36 דולר, מציין כי "משקיעים רבים ש'שוריים' על טוויטר במחירים של היום מהמרים על כך שהחברה תהפוך לפלטפורמת מדיה וטכנולוגיה דומיננטית שתנגוס נתח גדול יותר משוק הפרסום ב-5 השנים הבאות, בעודה מתחרה באינטנסיביות עם פייסבוק, גוגל וחברות נוספות. למרות שזה אפשרי, אנחנו לא מאמינים שהערכת השווי הנוכחית מצדיקה את הסיכון, במיוחד לאור העבודה שהחברה עדיין לא דיווחה על תוצאות רבעוניות כחברה ציבורית".

בן שכטר מבית ההשקעות מקוורי, אשר העניק דירוג ניטרלי ב-11 בדצמבר, שינה כעת את ההמלצה שלו ל"תשואת חסר", ומציין כי "לא השתנה שום דבר מהותי מאז ה-11 בדצמבר, חוץ מזה שהמחיר זינק ב-40% ... בלי כמעט שום חדשות". הוא הותיר את מחיר היעד ב-46 דולר, ומציין כי הוא מאמין שאנליסטים רבים יורידו את המלצתם למניה בקרוב.