גאדג'טים: סוני אקספריה Z אולטרה - ענק, מגושם וחסין למים

ה"פאבלט" של סוני (סמארטפון-טאבלט) עושה עבודה מוצלחת בתחומו, מי שמוכן להתפשר קצת (או הרבה) על נוחות, יקבל מיני טאבלט איתו הוא יכול להסתובב כל היום

הצרכנים אוהבים מכשירים עם מסכים גדולים. כמה גדולים? את התשובה מבררת סוני באקספריה Z אולטרה - מכשיר עם מסך עצום שמוגדר "פאבלט" (סמארטפון-טאבלט).

מסך ומידות: מסך 6.4 אינץ' - גדול בהרבה מסמארטפונים ואפילו בפאבלטים אחרים. המכשיר דק ויחסית קל - 6.5 מ"מ ו-212 גרם, וניתן להכניסו לכיס האחורי בג'ינס ואפילו לכיס הקדמי. איכות המסך מצוינת (Full HD) עם צפיפות פיקסלים של 344ppi, אולם עיצוב המכשיר מגושם. לא ממש נוח לשוחח בו וצריך להשתמש בדיבורית.

ממשק: אנדרואיד 4.2.2 הדומה למערכת ההפעלה של גוגל בגרסה הנקייה, כולל אופציה לשיקוף המסך על סמארט טי.וי וגישה לחנות המשחקים לסמארטפונים של פלייסטיישן. אפשר להשתמש בו גם כשלט לקוסוני פלייסטיישן.

חומרה: כמו דגמים נוספים של סוני, גם האולטרה חסין למים עד לעומק של מטר בודד. ההחלטה להפוך את המכשירים לעמידים נגד מחלת הקורוזיה בהחלט נבונה, אולם חבל שסוני לא השקיעה במיגון גב המכשיר הרגיש מאוד לשריטות. המעבד מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. העבודה מהירה וחלקה. יש תמיכה בטכנולוגיה NFC.

סוללה: סוללה חזקה שלא נגמרת באמצע היום (הספק של 3050 מילי אמפר).

מצלמה: 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי אבל ללא פלאש. התוצאות בינוניות, במיוחד במקומות סגורים בהם מופיע גרעון.

בשורה התחתונה: ה-Z אולטרה עושה עבודה מוצלחת בתחומו, מי שמוכן להתפשר קצת (או הרבה) על נוחות, יקבל מיני טאבלט איתו הוא יכול להסתובב כל היום.