רם בלינקוב מונה ליו"ר חברת נמלי ישראל

מזה 3 שנים התפקיד לא מאויש ■ בלינקוב היה בעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר (2008-2009) ומנכ"ל משרד הפנים

לראשונה מאז 2011 תזכה חברת נמלי ישראל הממשלתית ליושב ראש דירקטוריון קבוע. לאחר שלוש שנים שבהן לא נמצא מחליף ליו"ר הקודם יפתח רון-טל אישרו היום שרי האוצר והתחבורה את מינויו של הממונה על התקציבים לשעבר באוצר רם בלינקוב ליו"ר חנ"י.

מאז עזב רון-טל את חנ"י לטובת כהונתו הנוכחית, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ניסה שר התחבורה שלוש פעמים למנות מועמדים לתפקיד. המועמד הראשון ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, התחרט והודיע על דחיית ההצעה למשרה שאיננה בשכר. המועמד השני, יחיאל לייטר, שהיה מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נםסל על-ידי הוועדה לבדיקת כשרות מינויים בשירות הציבורי.

בלינקוב היה בעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר (2008-2009) ומנכ"ל משרד הפנים. לפני כן, ניהל שורה של חברות בתחום התקשורת והטלוויזיה בכבלים כמנכ"ל חברת HOT , יו"ר ערוצי זהב, מנכ"ל 012 קווי זהב ועוד. בלינקוב התפטר מהאוצר לאחר שהתברר לו שראש הממשלה נתניהו הגיע להסכם עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני באמצעות מקורבו אורי יוגב. כיום משמש יוגב מנהל רשות החברות הממשלתיות, סיטאוציה שעלולה להתברר כרגישה ביחסים בין חנ"י לגוף המייצג את בעלי המניות שלה.

בלינקוב בעל תואר ראשון בכלכלה ויחסים בינלאומיים ותואר שני במנהל עסקים, תושב ירושלים.

חברת נמלי ישראל אחראית על פיתוח נמלי הים בחיפה, באשדוד ובאילת ועל ניהול נכסי המדינה במרחב הנמלים ומופקדת על התכנית להקמת הנמלים החדשים - נמל המפרץ, בחיפה ונמל הדרום באשדוד, בכלל זה ניהול המכרזים הבינלאומיים לבחירת הקבלנים להקמתם ולבחירת מפעילים גלובליים להפעלתם.