בנזימן: "קיבלתי תכתיב מלמעלה להתנצל בפני אדלסון"

דברי מנכ"ל חדשות 10 לשעבר מופיעים בתמליל שהוגש לבג"ץ בעניין ההתנצלות לאדלסון ■ טוען להתערבות ישירה של נציגי רון לאודר בתהליך שהוביל להתנצלות

תמלול שיחה שהוגש היום (א') לבג"ץ עשוי לחשוף את התערבותם של בעלי המניות בערוץ 10 בפרשת ההתנצלות של מערכת התוכנית "השבוע" בפני שלדון אדלסון.

העיתונאי אבנר הופשטיין, שביקש יחד עם עורכת התוכנית לשעבר רותי יובל להצטרף כמגיבים בעתירה שהגישה עמותת "הצלחה" נגד הרשות השנייה וערוץ 10, צירף לבקשתו הקלטה של שיחה בינו לבין מנכ"ל חדשות 10 לשעבר, ראודור בנזימן.

בנזימן, שהתפטר על רקע הפרשה, חושף את מה שהתנהל מאחורי הקלעים סביב ההתנצלות כלפי איל ההון אדלסון וטוען להתערבות ישירה של נציגיו של רון לאודר, בעל המניות בערוץ 10, בתהליך שהוביל להתנצלות.

בנזימן מגולל בפני הופשטיין שיחה עם עו"ד איילת בן-חיים-גת, היועצת המשפטית של חברת חדשות 10, שאמרה: "תקשיב, אני בכלל לא בתמונה, אני לא זוכרת דבר כזה בחיים שלי, זה מתנהל מלמעלה". ולשאלת בנזימן "שאני אבין, מה, זה בין לאודר לאדלסון?" - ענתה: "בערך ככה".

לדבריו, "אני קיבלתי תכתיב, וכשניסיתי כאמור לחמוק ממנו, חזרו והבהירו לי שאין ברירה. זה התכתיב, כי בעלי המניות לא מסוגלים לעמוד בהליך המשפטי ובהוצאותיו. האמת היא שכאן נכנסתי לוויכוח חריף. אמרתי: מה זאת אומרת? להראות לכם דוגמאות למאבקים משפטיים שהמקום הזה נכנס אליו, חדשות 10, ב-10 השנים האחרונות? כולל כאלה שעלו כסף?".

לדבריו, הוצגה לו תמונה שלפיה אדלסון מאיים, ואילו לאודר מפחד מאיומי התביעה שלו. לשאלתו של הופשטיין מי הציג את התמונה, אמר בנזימן: "נציגי בעל המניות. בעלי המניות מבחינת הנציגים המעורבים, היו נציגיו של לאודר. מימן היה שקוע כבר עד צוואר אז עם המשבר של צינור הנפט. ממש אז, כל מה שעניין אותו זה שזה יירד מהפרק. ויכולתי להבין את זה. זאת באמת הייתה הבעיה האחרונה בסדר העדיפויות ...של הבעיות שנערמו לפתחו. אני זוכר שאמרתי לאנשיו של לאודר ברגע מסוים: 'חברים, הבוס שלכם חייב להבין שהוא מו"ל. הוא לא רק בעלים של חברת טלוויזיה שמשדרת פריים -טיים ריאליטי".

לדבריו, אמרו לו נציגיו של לאודר (בנזימן לא נקב בשמות המפורשים של אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי) כי לא ייצאו למהלך משפטי מול אדלסון, "כי אנחנו לא עומדים בזה. אנחנו מכניסים פה מיליוני דולרים למקום הזה. כל זמן שזה לצורך לוח השידורים, ניחא. אבל אם העסק יעלה לנו 3-5 מיליון דולר, הסיפור הזה, ואגב, יש סיכוי גדול שנזכה - אז מה? התהליך יעלה הון כסף".

על-פי הקטעים שהוגשו לבית המשפט, מספר בנזימן כי דרישת אנשיו של אדלסון הייתה להתנצלות בשני ימי שישי רצופים. "אבל ההתנצלות - וכאן באה ההגדרה שאותה שמעתי, אני לא אגיד ממי - 'word by word'. שם נפל לי האסימון שאני הולך לסיים, אני הולך להתפטר על הרקע הזה".

הופשטיין מבקש להראות כי מבחינת העורכים בנזימן ויובל, בכתבה לא נפל רבב, ומי שהיה אז ראש מערכת החדשות מאשר זאת. "אמרתי 'חבר'ה, אני הבנתי. ההתנצלות הולכת להיות משודרת. לי אין מה לעשות פה יותר'".