רשות ני"ע קנסה סוחר יום והרחיקה אותו מהבורסה לשנה

הרשות: יואב ליפשיץ ויסת שערי ני"ע כשסחר דרך 8 חשבונות ■ הוטל עליו קנס של 180 אלף שקל, והוא הורחק מהבורסה לשנה

מותב ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופט בדימוס יהושע גרוס וחברי המותב עו"ד רוני טלמור ורו"ח אייל נייגר, אישרו היום (א') את הסדר האכיפה שנחתם בין רשות ניירות ערך לבין סוחר היום יואב ליפשיץ.

במסגרת ההסדר הוטלו על סוחר יום בבורסה קנס בגובה 180 אלף שקל וקנס על-תנאי באותו סכום. כמו כן הורחק הסוחר ממסחר בבורסה למשך שנה. הסוחר הודה בעובדות המתעדות את האירועים ובביצוע הפרות מניפולציה.

הסדר האכיפה מייחס לסוחר ביצוע 447 עסקאות עצמיות ב-390 ימי מסחר, בהיקף כספי של כ-7.9 מיליון שקל, בניירות ערך שונים, בין 1 במארס 2011 ל-31 בדצמבר 2012. בעסקאות אלה מכר וקנה המשיב בו-זמנית באמצעות 8 חשבונות (שניים בבעלותו והיתר בבעלות מקורביו), כאשר בכולם הוא מיופה-כוח בחשבון, והוא היחיד שפעל והעביר הוראות בחשבונות אלה. מרבית העסקאות העצמיות בוצעו בין חשבונותיו, ובכך הוא ויסת שערי ניירות ערך.

"בפעילותו השפיע המשיב על שערי ניירות הערך במהלך המסחר בבורסה, כאשר רוב עסקאותיו העצמיות העלו את שער ניירות הערך וחלקן הורידו את השער", מסרה הרשות. "בכך ביצע המשיב הפרות מניפולציה לפי סע 54(א1)(2) לחוק ניירות ערך".

ד"ר אילנה מודעי, מנהלת האכיפה המינהלית, ועו"ד טל אמיר ממחלקת אכיפה מינהלית ייצגו את רשות ניירות ערך בתיק. מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר קיימה את הבירור המינהלי בתיק.