רג'נסי מגייסת 100 מ' ש' - 50 מ' ש' יועברו לבעלי השליטה

לחברת הנדל"ן התחייבויות שוטפות של מעל 100 מיליון שקל - עיקרן הלוואות מהחברה האם ■ בסוף ספטמבר הכילה קופתה כ-3 מיליון שקל בלבד

שוק האג"ח הקונצרניות לוהט, והאחים עידו וצחי חג'ג' מנצלים את הביקושים הגבוהים הנרשמים בגיוסי החוב בתקופה האחרונה, כדי להנפיק אג"ח בחברת רג'נסי שבשליטתם. היום מקיימת רג'נסי את השלב הציבורי בהנפקה, אחרי שנהנתה מביקושים נאים בשלב המוסדי והבטיחה גיוס של 80 מיליון שקל, מתוך 100 מיליון שקל שהיא מעוניינת לגייס.

הריבית השנתית על האג"ח בשלב המוסדי נקבעה בשיעור של 6.55%, במח"מ 3 שנים, ואת ההנפקה מובילה חברת החיתום של כלל פיננסים. בשלב המוסדי לקחו חלק לא מעט מהגופים המוסדיים, ובהם אי.בי.אי, אקסלנס, ילין לפידות, מגדל ומיטב דש - חלקם באמצעות קרנות הנאמנות הנהנות בתקופה האחרונה מזרימת כספים גדולה.

רג'נסי נרכשה על ידי חברת חג'ג' ייזום נדל"ן של האחים עידו וצחי כשלד בורסאי בסוף 2011, על מנת לשמש פלטפורמה להרחבת פעילות הנדל"ן שלהם, בעיקר באמצעות ארגון קבוצות רכישה. כיום רג'נסי מעורבת בשבעה פרויקטים, מרביתם למגורים באזור תל אביב.

עיון בדוח הצעת המדף של רג'נסי מעלה כי אחד מתנאי הנפקת האג"ח מדבר על יכולתה של החברה "לבצע פירעון חלקי לקבוצת חג'ג', של הלוואות הבעלים הקיימות מתוך תמורת ההנפקה", וכי היקף פירעון זה יגיע עד 70% מתמורת ההנפקה או ל-50 מיליון שקל - הנמוך מבין השניים. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש הודיעה חג'ג' ייזום נדל"ן לרג'נסי כי היא מעוניינת לפרוע 65 מיליון שקל מהכספים שהעניקה לה - סכום המהווה כ-70% מיתרות הלוואות הבעלים לרג'נסי.

רג'נסי החלה להכיר השנה בהכנסות מהפרויקטים בהם היא מעורבת, שהגיעו ל-25.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2013, והניבו רווח נקי של כ-8.5 מיליון שקל. זאת, אחרי שאת שנת 2012 סיכמה החברה ללא הכנסות ובהפסד של 3.5 מיליון שקל.

לתפקיד יו"ר רג'נסי מינו האחים חג'ג' את צבי גרינוולד, הזוכה לשכר של 40 אלף שקל בחודש עבור 50% משרה. גרינוולד (71) הגיע לתפקידו הנוכחי לאחר שכיהן במשך שש שנים כמנהל סקטור בנייה ונדל"ן בבנק מזרחי טפחות, כאשר מתוקף תפקידו העניק אשראי לעסקיהם של האחים.

מיצוב עסקי מוביל ומינוף גבוה

קופת המזומנים של רג'נסי הכילה בסוף ספטמבר כ-3 מיליון שקל בלבד, מול התחייבויות שוטפות של מעל 100 מיליון שקל - עיקרן הלוואות מהחברה האם. אלא, שלדברי צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' ייזום נדל"ן, "לרג'נסי יש בפועל קרוב ל-150 מיליון שקל נזילים בקבוצת רכישה שהתגבשה עם חוזים חתומים. זה כסף ודאי, ובעבר היינו מכירים בהכנסות האלו באותו הרגע, אבל כחברה ציבורית יש מאיתנו דרישות אחרות. המוסדיים יודעים זאת, וזה מסביר את הריבית הנמוכה ואת ההצלחה של ההנפקה".

לקראת הגיוס קיבלה רג'נסי דירוג BBB פלוס עם תחזית יציבה מ-S&P מעלות, שם ציינו לחיוב כי לחברה מיצוב עסקי מוביל בתחום קבוצות הרכישה בנדל"ן ומודל עסקי ייחודי, המקטין חשיפה להשקעות הוניות גבוהות בהשוואה לחברות יזמיות אחרות.

מנגד ציינו במעלות, כי מינוף החברה גבוה, יש לה תלות גבוהה במספר פרויקטים בודדים, וכן קיימת "נראות נמוכה יחסית של התפתחות החברה בטווח הבינוני והארוך, לאור היעדר מלאי קרקעות לפיתוח עתידי". אחד המעורבים בגיוס אמר היום כי "זו חברה טובה שמציעה ריביות טובות. עם המרווחים הקיימים היום בשוק, וביחס של סיכון מול תשואה, זו עסקה שנראית אטרקטיבית וזה מה שהמשקיעים מחפשים".

מניית רג'נסי הנסחרת ברשימת השימור של הבורסה זינקה בשנה האחרונה ב-117%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-75 מיליון שקל - פי 3 מההון העצמי החשבונאי.

רגנסי
 רגנסי