לא יפה

המוצר שנצפה בפרק הראשון של "היפה והחנון 4" לא היה אמין

"היפה והחנון 4", יום ב' 21:00, ערוץ 10

‏‎‎מבחינת הרייטינג יכולים בהחלט להיות מרוצים בערוץ 10: יותר מ-20% צפייה שנמדדו לפרק הראשון של העונה החדשה של "היפה והחנון" הם בהחלט נתון לא רגיל עבור תוכנית פריים-טיים לערוץ הזה.

אם יורשה לי להמר, הרי שהערב (ב') מול "לילה בלי כוכב" בערוץ 2 (תולדה של החלפת ימי השידור בין קשת לרשת החל מיום רביעי הקרוב), יש סיכוי לרייטינג גבוה אף יותר. אמנם לא בטוח שהנתונים האלה יישמרו גם בעתיד מול מתקפת תוכניות הבישול שמתרגשת עלינו מכיוון מטבחן של זכייניות ערוץ 2, אבל בינתיים, בואו וניתן ליפות ולחנונים ליהנות מהספק.

‏וזה לא קל. אם בעונות קודמות הייתי מליץ יושר לתוכנית הזאת שמשכה לא מעט אש, הרי שהעונה אני בבעיה.

הקונספט של התוכנית הוא די קל: בצד אחד של הזירה יהיו נשים צעירות ויפות, כאלה שהיו יכולות להיות מושא תשוקתו של כל גבר, עד שהן פותחות את הפה. המסע שלהן מתחיל בקבלת האחר, החנון, הגבר שאיתו לא היו יוצאות בחיים, ולאט-לאט מתפתח לתהליך של שיפור עצמי וקבלה: הנה אני לומדת, הנה אני מחכימה, הנה אני כבר קצת יותר מפנים יפות ורגליים ארוכות.

‏בצד השני של הזירה נמצאים חנונים שמרוב שעות לימוד לא השכילו לפתח מיומנויות חברתיות בסיסיות. עם חנונים אחרים הם עוד מסוגלים לתקשר על בסיס נוסחאות בפיזיקה ופרקים נשכחים של "מסע בין כוכבים", אבל כאשר עומדת מולם אישה צעירה ונאה, מתברר כי כל האיי-קיו שלהם אוזל בבת אחת. גם הם יוצאים למסע שבסיומו הם הופכים דומים יותר לצעירים אחרים בגילם, מקבלים קצת ביטחון עצמי ומבינים שעם כל הכבוד להשכלה, לא טוב לו לאדם שיהיה שקוע כל היום בתוך מחשבו וספריו.

‏למרות מוסר ההשכל החינוכי, ספגה התוכנית הזאת ביקורות כמעט מכל עבר. אלא שככל שזה נגע אליי, כשמישהו או משהו מצליח להצחיק אותי לאחר סיומה של עוד מהדורת חדשות מדכדכת, אני קודם כל מפרגן לו - ורק אחר-כך מייחס לו אג'נדות פסולות.

‏אז למה קשה לי עם העונה הזאת? כי נדמה שהמדד היחיד לקבלת המשתתפים בתוכנית היה מידת חריגותם. אצל "היפות" (שלמרבה הצער אינן יפות כלל העונה - עניין מאוד מצער, שכן חלק מכוחה של התוכנית היה לגרום לצופים משכילים להתבלבל מעט) התמקד הליהוק במציאת מקרים נדירים של טמטום, וכשהעריכה רק מעצימה את הטמטום, התחושה היא כמעט לא אמיתית, ולא במובן הטוב של המילה.

אצל החנונים המצב גרוע עוד יותר, עד שמתגנב ללב החשש שכמה שחקנים מקצועיים (או לפחות מי שרוצים להיות כאלה) "הסתננו" אל תוך ההפקה. לפיכך המוצר שנצפה בפרק הראשון אינו אמין, ועדיין, רק בזכות הזיכרון הטוב מהעונות הקודמות, אתן גם לפרק השני צ'אנס הוגן.

‏* ‎‎ציון: 7