המלצות חמות: 17 חברות ההיי-טק שיכו את המדדים ב-2014

בבנק ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' מאמינים בשוק המניות ובמגזר הטכנולוגי ■ לקראת השנה החדשה מנסה דוח של הבנק להוכיח כי גם לאחר עלייה של 40% בנאסד"ק ב-2013, עוד יש לאן לטפס

עסקי הניבוי תמיד צוברים תאוצה בוול סטריט לקראת סוף השנה. גם ביומיום מנסים אנליסטים לנבא את העתיד, אך בעוד שהתחזית הסטנדרטית כוללת יותר מדי גורמים שמחוץ לשליטתם, תחזיות לשנה חדשה הן יחסית נשלטות, לפרק זמן מוגדר, עם כיוונים בשוק שכבר מסתמנים, ועם דגש על סקטורים יותר מאשר על ביצועים מדויקים. מה גם שהצפי של הקוראים לעיתים קרובות הוא לדוחות שיספקו שעשוע אינטלקטואלי יותר מאשר המלצות חד-משמעיות.

במריל לינץ' מאמינים ש-2014 הולכת להיות טובה מבחינת שוק המניות, גם אחרי טיפוס של 30%-40% במדדים המובילים ב-2013. צוות ההשקעות שלהם בתחום המנייתי הוציא בסוף נובמבר השנה מסמך בן 50 עמודים, תחת הכותרת "מפריכים את הטיעון הדובי", שכשליש ממנו מתייחס לכותרת כלשונה, כלומר, מעלה את הטיעונים כנגד השקעה במניות ערב השנה החדשה, ומוכיח בגרפים ובטבלאות מדוע הטיעונים האלו אינם תופסים.

בבנק מעריכים כי מדד S&P 500 יסגור את השנה הבאה באזור ה-2000 נקודות, ומציינים שלושה סקטורים מועדפים: אנרגיה, תעשייה וטכנולוגיה. את הסיבות לבחירה בתחום הטכנולוגי מסבירים בבנק בפיגור של S&P 500 Technology אחרי המדד הכללי, שעלה בשלוש השנים האחרונות ב-16%, בעוד שמניות הטכנולוגיה עלו ב-14%. נוסף על כך, בבנק מבססים את האמונה בתחום על מכפיל רווח נמוך יחסית ל-15 שנים האחרונות, על כך שזה הסקטור היחיד שבו יש עודף מזומן נטו (בנטרול חוב) - מה שיכול לרמז על הגדלת הדיבידנד - וכן על תאימות גבוהה לגידול הצפוי בשנה הבאה בתוצר בארה"ב.

מסמך משלים שפרסם מריל לינץ' בשבוע האחרון מנסה לסמן את המגזרים והמניות בשווקים הטכנולוגיים, שאמורים להכות את המדדים השנה. התחומים הנבחרים אינם מפתיעים, ונכנסים תחת הגדרות של חומרה חדשנית; המעבר למובייל בדגש על רשתות חברתיות; ותוכנה חכמה שמסייעת לשיתוף משאבים בחוות שרתים מרוחקות (ענני מחשוב). כחלק מהמגמות האלו מעריכים בבנק, כי בסקטורים של ציוד טלקום, תוכנה, אינטרנט וציוד לייצור שבבים נראה צמיחה חזקה ב-2014.

המניות הנבחרות

שבבים: במריל לינץ' מציינים כמה מגמות שידחפו את שוק השבבים לגידול של 9.6% ב-2014, לעומת של צמיחה של 7.6% השנה: השדרוג לרשתות הדור הרביעי בסלולר (LTE); גידול בהוצאות לתשתיות במרכזי הנתונים; כניסת יותר מעבדים לרכבים כדי לתמוך ברגולציה ובתוכן בידורי; גידול במורכבות ייצור השבבים; והחזר כספים למשקיעים. כיוונים אלו הובילו לבחירת שתי חברות: Avago ו-NXP. הבחירה ב-NXP נעשתה עם דגש על הפעילות שלה בתחום המעבדים לרכבים, שחלקה נמכר לטליט הישראלית לפני שבוע.

ציוד לייצור שבבים: אחרי שנה קשה של ירידה במכירות, מאמינים במריל לינץ' שהמורכבות בתחום, והצורך בארכיטקטורות חדשות לסידור המעגלים המודפסים באופן יעיל יותר, תזניק את ביצועי החברות שמספקות את הציוד לקווי הייצור של הסיליקון, עם צמיחה של 20%. המרוויחות לדעתם יהיו בעיקר KLA ו-LAM Research.

חומרה: סימן השאלה שמרחף כבר תקופה מעל עסקי החומרה הוא כנראה זה שמביא את מריל לינץ' להעדיף את ספקיות תשתיות האחסון הארגוני. הטכנולוגיה המתקדמת בתחום זה באה לביטוי בעיקר בתוכנה חכמה שמבצעת קניבליזציה לחומרה, אך עדיין בבנק ההשקעות מעדיפים את עסקי האחסון מאשר מחשוב אישי, מדפסות או שרתים, בעקבות הביקושים שמניעים את הצמיחה ואת שיעורי רווחיות. ההמלצה שלהם היא EMC.

שרשרת אספקה: כאן ממשיכים במריל לינץ' לתמוך באחד הטרנדים החמים של 2013 - מדפסות התלת-ממד. לאחר טיפוס של מאות אחוזים בשווי החברות בשוק זה בשנה וחצי האחרונות, לפחות בסקירה הזו מאמינים שיש עדיין לאן לעלות. הצמיחה החזקה בשוק, מעל ל-30%, לצד שיפורים בחומרים ובטכנולוגיה, והרבה מיזוגים ורכישות, גורמים לבחירת שתי החברות המובילות בשוק: 3D Printing ו-Stratasys.

תוכנה: המגמות שמובילות את השינוי הטכנולוגי שעובר על סקטור המחשוב הארגוני צפויות להמשיך ב-2014 (אינטרנט של הדברים, כניסת המובייל לארגונים, שיתופיות, שיווק דיגיטלי והתחדשות של מערכות המחשוב הוותיקות). זאת, לצד גידול צפוי בהוצאה הארגונית על IT והתרחבות בינלאומית, מביאים את מריל לינץ' לסמן שלוש חברות בתחום התוכנה: Salesforce, VMware ואדובי.

אינטרנט: הבחירה במניות הסקטור לשנה הבאה הולכת לכיוון חברות שהגידול הניכר אצלן מתרחש באמצעות המובייל. כאלו הן פייסבוק ו-Pandora, שעבורן שיעור ניכר מההכנסות (50% ו-74%, בהתאמה) מגיעות מהמרחב הנייד.

ציוד תקשורת: במריל לינץ' מעריכים כי אימוץ של טכנולוגיות חדשות בתשתיות התקשורת יואץ בשנה הקרובה. בבנק בוחרים שלוש חברות שרלוונטיות כל אחת מכיוון אחר: סיסקו, Barracuda, ו-Ubiquity, כאשר שתי האחרונות משלבות גם מודל עסקי שמנסה להוציא משווי המשקל את המודלים המסורתיים של החברות בענף.

שירותי מחשוב: תחום שירותי המחשוב נחשב לאחד הוותיקים במרחב הטכנולוגי, והדבר ניכר בשיעור הדיבידנד שהחברות בסקטור משלמות למשקיעים מכלל ההכנסה - 64% - גבוה בהרבה מסקטורים טכנולוגיים אחרים. כאן רואים במריל לינץ' את החברות נהנות מהשיפור בכלכלות האמריקאית והאירופית, מה שמביא את הבנק להמליץ על Cognizant. כמו כן, ההתעוררות בתחומים הכוללים גישה לתוכנות מרוחקות (SaaS) מביאה לשינוי מהותי בסביבה העסקית. תחום כזה הוא ניהול משאבי אנוש (HCM) ובו מומלצת חברת ADP.

תחזיות מריל לינץ
 תחזיות מריל לינץ