הטיפ היומי: חברת ביוטק עם פוטנציאל הכנסות ורווחים מהותי

במחלקת המחקר של דויטשה בנק מתחילים לסקר את מניית אבוג'ן בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 22 דולר, פרמיה של 13% על מחיר השוק

חברת הביוטכנולוגיה החקלאית מישראל אבוג'ן נסחרת במקביל בבורסות של תל אביב וניו יורק, לאחר שהשלימה הנפקה ראשונית בניו יורק בסוף נובמבר. אבוג'ן עוסקת בפיתוח והשבחת צמחים, באמצעות גילוי גנים עמידים לתכונות כגון יובש. שווי השוק שלה הוא 469 מיליון דולר.

עם השלמת הגיוס בסך 85 מיליון דולר בניו יורק, אבוג'ן ביצעה צעד נוסף לקראת השגת היעד שלה, להפוך לחברה מובילה בתחומה. למרות הסיכון הפנימי, בפרט האי-ודאות בנוגע להצלחה המסחרית של הפייפליין (צבר המוצרים בפיתוח) והעובדה שהחברה לא צפויה להרוויח לפני שנת 2019, אנחנו עדיין מאמינים שיש לחברה פוטנציאל הכנסות ורווחים מהותי. זאת בזכות מגמות עולמיות בתחום החקלאות, תשתית טכנולוגית חזקה, שיתופי פעולה עם חברות חקלאות מובילות ופייפליין מרשים.

אבוג'ן פועלת במעלה שרשרת הערך של התפוקה החקלאית, בכך שהיא מזהה תכונות מפתח גנטיות שמשפרות את היבול, את יכולת הניצול של הדשן ואת עמידות הצמח לתנאי לחץ, כגון יובש.

התמורה מההנפקה בניו יורק תשמש להרחיב את התשתית הטכנולוגית של החברה, לממן את יוזמות הצמיחה שלה ולבסס את פעילות המו"פ שלה בארה"ב. לאור המגבלות הרגולטוריות הנוגעות להעברה של רכיבים בתחום הפעילות של אבוג'ן, קיומו של אתר מו"פ בארה"ב יאפשר לאבוג'ן לחזק, להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה שלה עם הלקוחה הגדולה ביותר שלה (ובעלת המניות השנייה בגודלה), חברת הזרעים מונסנטו.

אנחנו סבורים שאבוג'ן ממוצבת היטב ליצירת זרם רווחי של הכנסות בעתיד, לאור המגמות בשוק. התפוקה החקלאית העולמית צריכה לגדול ב-70% לפחות עד שנת 2050 כדי לענות על הביקוש הגובר, ולכן יש חשיבות גוברת להגדלת התפוקה.

אנו מתחילים לסקר את מניית אבוג'ן בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 22 דולר, פרמיה של 13% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, דויטשה בנק

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם