חלל תקשורת בוחנת הצעות לרכישת מלוא מניותיה

החברה שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' מדגישה כי מדובר בהצעות ראשוניות ולא מחייבות

חברת חלל תקשורת, שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' (64.5% מההון), עדכנה הבוקר כי קיבלה כמה הצעות אינדיקטיביות ולא מחייבות לרכישת מלוא מניות החברה. נזכיר כי מוקדם יותר החודש דיווחה החברה כי שכרה את שירותיו של בנק השקעות בינלאומי (ככל הידוע JP Morgan) כדי שיסייע לה בתהליך המכירה.

בהודעתה הדגישה חלל כי "בשלב מקדמי זה מדובר בהצעות אינדיקטיביות בלבד, טרם תחילת ביצוע בדיקות נאותות או קיום משא ומו"מ כלשהו. דירקטוריון החברה החליט לקדם את בחינת ההצעות, לרבות כניסה למו"מ עם המציעים השונים או חלקם".

כבר לא סינרגטית

אלוביץ', שההחזקה המהותית שלו היא השליטה בבזק (שמחזיקה בעקיפין דרך יס 4.2% מהון המניות של חלל תקשורת), החליט לאחרונה להתמקד בהמשך פיתוח התשתית הקרקעית ומעבר לסיבים אופטיים. לכן, ההחזקה בחלל, שבעבר השתלבה בצורה סינרגטית מאוד לפעילותו, איבדה מחשיבותה. על רקע זה, החליט אלוביץ' להעמיד את החברה למכירה.

חלל תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית באמצעות שיווק מקטעי חלל של ארבעת הלוויינים שאותם היא מפעילה. השוק שבו פועלת החברה מאופיין במספר חברות מצומצם מאוד. עם זאת, היקף פעילותן גדול וסביר שהרוכש הפוטנציאלי יהיה משקיע אסטרטגי - אחת מהחברות הגדולות יותר בענף, או קרן השקעות בעלת החזקה בחברה מסוג זה, שמכירה את התחום.

בין החברות שפועלות בענף ניתן לציין אתSES ו-Intelsat מלוקסמבורג, שנסחרות לפי שווי של 7.9 מיליארד אירו ו-2.3 מיליארד שקל בהתאמה, ואת Eutelsat הצרפתית, שנחשבת לגדולה בעולם - נסחרת לפי שווי של כ-5 מיליארד אירו ומפעילה 31 לוויינים.

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי, אמר היום ל"גלובס" כי "בהחלט אפשר לראות מצב שחברה שפועלת בתחום תתעניין לרכוש חברה כמו חלל, במחירים גבוהים מכפי שהחברה נסחרת היום. חברה שהיא בעלת צי של לוויינים, רואה סיכון נמוך ברכישת לוויינים נוספים, ולכן מהוונת את תזרימי הלוויין בשיעור נמוך יותר ביחס לחברה שברשותה מספר קטן של לוויינים. בנוסף, יש לזכור כי לחברה בעלת צי לוויינים יכולות מכירה חזקות יותר, צוותי מכירה רבים יותר, ומבנה הוצאות נמוך יותר פר לוויין".