לפיד על פיקוח המחירים: לא נסכים לרווחיות על חשבון הצרכן

בראיון לאריה אלדד ועורך "גלובס" חגי גולן ברדיו ללא הפסקה 103FM, אמר שר האוצר כי "אם חברות ינצלו באופן לא נכון את האופציה שלהן לרווחיות, אנחנו נתערב. עשו לחברות שימוע ורמזו להן, והן לא רצו להירמז - אז התערבנו"

"הממשלה נחושה בדעתה להוריד את יוקר המחיה. מי שינצל את העובדה שהשוק לא מספיק תחרותי וייצר לעצמו רווחיות על חשבון הצרכן - אנחנו נגיב, כי זה התפקיד שלנו" - כך אמר היום (ב') שר האוצר יאיר לפיד, בראיון לאריה אלדד וחגי גולן, עורך "גלובס", ברדיו ללא הפסקה 103FM. לפיד אמר את הדברים בתגובה להודעה על הכנסת הגבינה הלבנה והשמנת לפיקוח מחירים.

לפיד אמר כי "זה לא צעד שאפשר לעשות בקלות. אני 9 חודשים בתפקיד, והתחילו את זה כבר לפניי. בסוף אתה רוצה להיות בעד המגזר העסקי, אבל אם חברות ינצלו באופן לא נכון את האופציה שלהן לרווחיות, אז אנחנו נתערב. עשו לחברות שימוע ורמזו להן, והן לא רצו להירמז - אז התערבנו".

בתגובה לשאלה למה דווקא להכניס גבינה לבנה לפיקוח ולא מוצרים אחרים, אמר לפיד: "אנחנו בודקים את שוק החלב, והחברות יודעות שלא סיימנו את הבדיקה. אנחנו נמשיך לבדוק, אבל השוק קיבל איתות מאוד מאוד ברור".

לפיד אמר עוד כי הממשלה בודקת גם סקטורים אחרים מלבד שוק המזון, כמו הרפורמה בנמלים, וציין כי "גם לממשלה יש תפקיד, ואנחנו בודקים גם את עצמנו".