ועדת הכלכלה אישרה: חדשות מקומיות במימון הוט ו-yes

עפ"י הצעתו של ח"כ אבישי ברוורמן, הוט ו-yes יישאו בעלות משותפת של 5 מיליון שקל וישדרו את החדשות המקומיות החל מאפריל 2014 ולמשך שנתיים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה את המשך שידור החדשות המקומיות במימון של הוט ו-yes.

על-פי הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, חברות הכבלים והלוויין יישאו בעלות משותפת של 5 מיליון שקל וישדרו את החדשות המקומיות החל מ-1 באפריל 2014 ולמשך שנתיים, בהתאם לכללים שתקבע מועצת הכבלים והלוויין.

כמו כן, היו"ר ברוורמן הבהיר כי בכוונתו ובכוונת חברי הוועדה לדרוש להוסיף לתקציב ההפקה 5 מיליון שקל נוספים מתקציב המדינה. תקציבן הקודם של החדשות המקומיות עמד על 18 מיליון שקל, ועל כן ההערכה היא כי יהיה קיצוץ משמעותי במתכונת המהדורות, וחלקן יבוטלו.

כמו כן, על-פי דבריו של מנכ"ל הוט הרצל עוזר בדיון, עובדי החדשות המקומיות הנוכחיים לא ייקלטו בחברה.

לדברי ברוורמן, משרד האוצר לא מוכן לממן את שידור החדשות המקומיות. הוא הזהיר מפני מצב שהצעת החוק לא תאושר במליאת הכנסת. לכן הוא הציע לחייב את הוט ו-yes במימון של 5 מיליון שקל ולפעול על מנת שבמסגרת אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית יתווסף מימון של 5 מיליון שקל נוספים מתקציב המדינה.

ח"כ גילה גמליאל הצטרפה לדברים ואמרה כי תפעל גם היא להשיג מימון נוסף מהאוצר. ח"כ אריאל אטיאס אמר בדיון כי "שר האוצר יאיר לפיד, שהגיע מהטלוויזיה, סוגר שידורי טלוויזיה ומפטר עובדים".

מנכ"ל yes, רון איילון, אמר בפתח הדיון כי מדובר בהצעה שנולדה מתוך אוזלת-יד של הממשלה וחוסר יכולת לקבל החלטות. הוא הוסיף כי הפתרון הקל הוא לחייב את הוט ו-yes לממן את החדשות המקומיות, ולדבריו מדובר במס נוסף, שיכול שיגולגל על הציבור ויכול שלא.

אילון הוסיף כי ההצעה רואה אולי את עובדי החדשות המקומיות אבל לא את העובדים שבחברה שלו, שגם רבים מהם מתגוררים בפריפריה. "אולי צריך להטיל על החברות הפרטיות לממן גם עובדים סוציאליים או פעולות חינוכיות או תרופות לסל התרופות", אמר.

יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, חיים הר זהב, אמר כי גם בתקציב של 10 מיליון שקל ניתן לעשות חדשות מקומיות טובות. הוא הוסיף כי העובדים הקימו חברה שתוכל לעשות זאת.

ח"כ דב חנין התייחס בפתח הדיון להצעה ואמר כי הקופה הציבורית צריכה לממן את החדשות המקומיות.

ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי המס יגולגל על הציבור אם השידור ימומן מכספי החברות או מכספי הקופה הציבורית. היא מתחה ביקורת על דאגתו של מנכ"ל הוט לעובדים, ואמרה כי הוא לא דאג כך לעובדים שלו שמנהלים מאבק נגד העסקתם כעובדי קבלן.