ויליפוד מושכת ההלוואה שהעמידה לקבוצת גרנובסקי-דנקנר

מדובר בהלוואה של 65 מיליון שקל שהעמידה החברה לגרנובסקי ודנקנר לצורך ההשקעה באי.די.בי ■ עד כה הפקידה הקבוצה בנאמנות יותר מ-700 מיליון שקל ■ דנקנר בתגובה: "נחושים לבצע את ההסדר באי.די.בי"

חברת ויליפוד של האחים ויליגר הודיעה היום (ד') על רצונה למשוך את ההלוואה בהיקף של 65 מיליון שקל שהעמידה לאלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר לצורך ההשקעה באי.די.בי .

עד כה הפקידה הקבוצה בנאמנות מעל 700 מיליון שקל, אשר צפויים להימשך בימים הקרובים מחשבון הנאמנות אם השופט יקבל סופית את הצעת מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין ויעביר לידיהם את השליטה, מהלך שיגרור פרישת השחקנים האחרים מקבוצת גרנובסקי-דנקנר.

הכוורת מתפרקת: רני רהב וניר חפץ עוזבים את דנקנר

פרט לאחים ויליגר נמנים בקבוצת ההשקעה של גרנובסקי ודנקנר גם משפחת נוימן, בעלת רשת המוסכים שהתחייבה להזרים 120 מיליון שקל; חברת נץ הבורסאית, שהתחייבה להזרים כ-65 מיליון שקל; הפילנתרופ היהודי-מקסיקני דניאל חוסידמן שהתחייב להזרים כ-90 מיליון שקל; והאחים נקש שחתמו על הסכם השקעה של 250 מיליון שקל.

גרנובסקי ודנקנר התחייבו להשקיע כחצי מיליארד שקל באמצעות חברת NEWCO שהקימו לצורך ההשקעה באי.די.בי, כסף שהתבסס ברובו על קופתה של אמבלייז עליה השתלט גרנובסקי לפני מספר חודשים באמצעות חברת בי.ג'י.איי שבשליטתו.

דובר קבוצת גרנובסקי מסר בתגובה: "ויליפוד ביקשה למשוך את השקעתה שניתנה כהלוואה עם אופציה להמרה למניות ובשמחה שחררנו אותם, אבל שאר המשקיעים ממתינים להחלטת השופט. אנחנו מאמינים שלטובת הנושים והחברות באי.די.בי עדיף ורצוי שהקבוצה שלנו היא שתזכה בהסדר בקונצרן".

דנקנר עצמו מסר כי "קבוצת גרנובסקי-דנקנר-נקש נחושה לבצע את ההסדר באי.די.בי ואנו מקווים שזו תהיה החלטת בית המשפט. אנו משוכנעים שהצעתנו היא הטובה ביותר עבור בעלי החוב ועבור כל העובדים והחברות בקבוצת אי.די.בי".