בהפקדה: שני מגדלים בני 40 קומות בנחלת יצחק בת"א

התכנית חלה על מגרש בשטח כ-6.5 דונם בשכונת נחלת יצחק, מצדו הצפוני של רחוב תוצרת הארץ, המשמש כיום לתעסוקה

אושרה להפקדה תוכנית לשני מגדלים בני 40 קומות בשכונת נחלת יצחק בתל אביב-יפו. הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את תכנית תא/ 3871 - תעסוקה ומגורים במתחם מוטורולה בתל אביב.

התכנית חלה על מגרש בשטח כ-6.5 דונם בשכונת נחלת יצחק, מצדו הצפוני של רחוב תוצרת הארץ, המשמש כיום לתעסוקה. בהתאמה לתכנית המתאר הכוללנית המופקדת של העיר (תא/ 5000), התכנית מציעה הקמת שני מגדלים בגובה של כ-40 קומות מעל קומת הקרקע, אחד למגורים ואחד לתעסוקה. בשני המגדלים ישולב מסחר בקומת הקרקע.

במגדל המגורים יוקמו עד 300 יחידות דיור כאשר לפחות 20% מהן יהיו דירות קטנות בשטח של עד 75 מ"ר. שטחי התעסוקה במגדל השני יהיו בהיקף של כ-22 אלף מ"ר עיקרי.

על פי התוכנית, יוקצה שטח פרטי פתוח בגודל של כדונם אחד, ותוקם כיכר פתוחה לציבור שגודלה אף הוא כדונם אחד. כל השטחים המקיפים את שני המגדלים יהיו פתוחים למעבר הציבור. נקבע כי אם הבינוי יהיה בשלבים השלב הראשון יכלול לפחות 7 קומות במגדל התעסוקה, ואת המרתפים במלואם. יתרת השטח שלא תיבנה בשלב הראשון תפותח לרווחת הציבור. בנוסף, יוקצה בתחום התכנית שטח לצורכי ציבור בו יוקם מבנה בן עד 7 קומות בשטח 2000 מ"ר עיקרי.

גם תוכנית זו ממשיכה את המגמה להפחתת מקומות החנייה במקומות הקרובים לתחבורה ציבורית. כך, תקן החניה לשימושי התעסוקה יהיה מופחת, עקב קרבתו של המתחם אל תחנת הרכבת "השלום". התוכנית קובעת כי לא תותר הצמדה של מקומות חניה לתעסוקה ולמסחר, והחניון ינוהל כחניון ציבורי. תקן החניה למגורים יהיה 1.5 מקומות חניה בממוצע לדירה, אולם חלק ממקומות החניה לא יוצמד לדירות אלא יהווה רכוש משותף של הדיירים.

ממשרד הפנים נמסר עוד כי "הוועדה קבעה מספר תנאים סביבתיים שעל היזם לבצע טרם הפקדת התכנית, ובהם הגשת חוות דעת סביבתית, סיום ביצוע סקר גז קרקע והשארת תכסית פנויה בתחום התכנית. כמו כן נדרש היזם להגיש לוועדה פרוגרמה לצורכי ציבור, שתוכן על ידי היחידה לתכנון אסטרטגי בעיריית תל אביב-יפו".