נאסד"ק הפכה לבעלת מניות מיעוט בבורסת איסטנבול

הבורסה האמריקאית תחזיק ב-5% מהבורסה הטורקית ותספק לה שירותי ייעוץ וטכנולוגיות מסחר

בקרוב גם אצלנו בת"א? בורסת נאסד"ק מרחיבה את פעילותה באמצעות הסכם שנחתם בינה לבין בורסת איסטנבול בטורקיה, שעברה תהליך של הפרטה ב-2012. במסגרת ההסכם, נאסד"ק תהפוך לבעלת מניות מיעוט, עם החזקה של 5% ממניות הבורסה הטורקית ואופציה להגדלתה ל-7%. בעתיד, ייתכן שבורסת איסטנבול תרכוש החזקות מיעוט בבורסת נאסד"ק, שנסחרת לפי שווי של 6.7 מיליארד דולר.

במקביל, נאסד"ק תספק לבורסת איסטנבול חבילת טכנולוגיות מסחר ושירותי ייעוץ. בורסת איסטנבול תטמיע ותפעיל את חבילת המערכות של נאסד"ק לצורכי מסחר, סליקה, ניטור השוק וניהול סיכונים. בהודעת הנאסד"ק נכתב כי הצדדים יפעלו במשותף "לחיזוק מיצובה ומיתוגה של בורסת איסטנבול כמרכז שוקי ההון של אזור אירופה ואסיה, אשר יספק שירותים למשקיעים, ארגונים והנפקות חדשות".

קבוצת נאסד"ק-OMX מספקת שירותי מסחר וטכנולוגיה ב-26 זירות מסחר, שבהן גם באירופה.

מי שמנהל את הפעילות של הנאסד"ק באזורי אירופה, אפריקה והמזרח התיכון, והפעילות הנוכחית היא חלק מתחומו, הוא אסף חומצאני. שמו של חומצאני עלה באחרונה כאחד המועמדים לניהול הבורסה בת"א, שבניגוד לנאסד"ק אינה חברה ציבורית בעצמה.

חומצאני אמר היום ל"גלובס" כי "זוהי עסקה אסטרטגית נוספת לבורסת נאסד"ק-OMX בתחום הטכנולוגיה למערכות מסחר באירופה, והיא מבססת אותה כאחד מספקי הטכנולוגיה המובילים בעולם, עם פעילות שמגיעה כבר ל-70 בורסות שונות.

"בורסת איסטנבול תמנף את היכולות שהיא קונה מנאסד"ק ואת הידע הרב שלנו, על מנת להפוך לאחת מהבורסות המודרניות בעולם ולמצב את עצמה כבורסה אזורית מובילה וחדשנית", הוא הוסיף.