מנהל ביה"ח "שיבא": "מצבו של שרון קריטי; הוא בסכנת חיים"

(עדכון) - פרופ' זאב רוטשטיין: "ישנה ירידה בתפקוד של מספר איברים חיוניים. הוא לא מקבל טיפול דיאליזה. התחושה היא שמדובר בהידרדרות רצינית מאוד אך איננו יכולים לקצוב את ימיו. קשה להתנבא מה יהיה איתו"

סכנה לחייו של רה"מ לשעבר אריאל שרון: פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל ביה"ח "שיבא" בתל השומר, אמר היום (ה') כי ישנה ירידה בתפקוד של מספר איברים חיוניים בגופו של שרון ומצבו מוגדר "קריטי".

"ביומיים האחרונים אנו צופים בירידה הדרגתית בתקפדו של מספר איברים קריטיים אצלו בגוף", מסר רוטשטיין. "הוא עדיין מטופל. אנו מגדירים את מצבו כמצב קריטי, כאשר צפויה סכנה לחייו. ישנה ירידה בתפקוד של מספר איברים חיוניים. הוא לא מקבל טיפול דיאליזה. התחושה היא שמדובר בהידרדרות רצינית מאוד אך איננו יכולים לקצוב את ימיו. קשה להתנבא מה יהיה איתו".

אתמול חלה החמרה משמעותית במצבו הרפואי של ראש הממשלה לשעבר, המאושפז במצב של תרדמת עמוקה מאז ינואר 2006 עקב אירוע מוחי. קצת אחרי השעה 10:00 בוקר יצאה מבית החולים הודעה רשמית על כך שאין שינוי במצבו.

הרופאים הביעו חשש מקריסת מערכות, ודיווחו כי אין שיפור בתפקוד הכליות. ההערכה הרפואית היא כי סיכויי ההחלמה במצבו וגילו של שרון אינם גבוהים.

הניסיונות לשפר את מצבו של ראש הממשלה לשעבר נמשכים כבר כשמונה שנים, אך התחושה הכללית היום היא כי המאמצים יגיעו לקיצם בקרוב - בשל גילו ומצבו הרפואי המורכב.

ליד מיטתו של שרון נמצאים בשעות אלו הבנים עמרי וגלעד שרון, מוקפים באבטחה אינטנסיבית של שוטרי ואנשי שב"כ.

גורמים בבית החולים דיווחו אתמול כי ההחמרה במצבו של שרון החלה כבר לפני מספר ימים. בבית החולים מתבצעות באופן שוטף הערכות מצב בשיתוף רופאים בכירים ובני משפחתו של שרון, על מנת להחליט על אופן הטיפול בראש הממשלה לשעבר.

איחולי החלמה לשרון במערכת הפוליטית

הידיעה על ההחמרה במצבו של ראש הממשלה לשעבר גרר תגובות רגשיות ואמפתיות במערכת הפוליטית, כאשר שותפיו הפוליטיים בעבר של שרון איחלו לו החלמה מהירה. "לא יכולה להפסיק לחשוב על אריק בערב הזה", כתבה אמש שרת המשפטים ציפי לבני, שעזבה עם שרון את מפלגת הליכוד לטובת הקמת "קדימה".

ח"כ נוסף שהיה שותף להקמת המפלגה שהקים שרון, מאיר שטרית, אמר: "העיניים נשואות לבית החולים שיבא בתל השומר אל ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. לבי עם המשפחה ועם הבנים".

ח"כ אלי ישי, שמפלגת ש"ס בראשותו הייתה שותפה לממשלת שרון, הצטרף לאיחולים: "כולי תקווה כי על אף מצבו הרפואי הלא פשוט, הוא יתגבר ויחלים. מכאן אני שולח לו איחולי החלמה מהירה".

שר הפנים גדעון סער הגיב בעמוד הפייסבוק שלו להחמרה במצבו הרפואי של שרון: "אני מבקש לחזק את גלעד ועמרי שרון, השוהים ליד מיטת אביהם". סער הגדיר את שרון "מנהיג ולוחם, הנלחם ברגעים אלה על חייו".

שר בממשלה שביקר אמש בבית החולים תל השומר, בנסיבות אישיות, פגש שם את בני משפחתו של שרון. בבית החולים נאמר לו כי חלה החמרה משמעותית במצבו של ראש הממשלה לשעבר וכי הנטייה בבית החולים היא לגישה פסיבית יותר בטיפול. התחושה של מי שמשוחח עם בני משפחתו של שרון בשעות האחרונות היא שהרופאים לא יילחמו הפעם על חייו.

ינואר 2006 - שרון עבר אירוע מוחי קשה

ההידרדרות הראשונה במצבו הרפואי של שרון נרשמה ב-18 בדצמבר 2005. שרון, אז בן 77, עבר שבץ מוחי קל. הוא אושפז לימים ספורים, במהלכם התגלה מום מולד בלבו. הוא שוחרר - וחזר לעבודה.

כשבועיים מאוחר יותר, ב-5 בינואר 2006, נקבע לו צינתור. אבל ערב לפני, ב-4 בינואר, הוא לקה בשבץ מוחי נוסף, חמור בהרבה מזה הקודם. הוא פונה מביתו בחוות השקמים לבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים במצב קשה.

במשך שעות ארוכות הוא נותח על ידי הרופאים שפעלו לעצור דימום גדול במוחו. אך גם בסופו של הניתוח והבדיקות שעבר, מצבו המשיך להיות קשה והוא לא חזר להכרה. את מקומו בראשות הממשלה תפס המשנה שלו, השר אהוד אולמרט.

לאחר חמישה חודשים של אשפוז בבית החולים הדסה, הועבר שרון לבית החולים תל השומר. שם המשיך לשכב ללא הכרה. בניו, בני משפחותיהם וחבריו הגיעו על בסיס קבוע לבקרו, אולם לא ברור עד כמה הצליח להיות מודע למתרחש סביבו.

לפני שנה: פעילות משמעותית התגלתה במוחו

לאורך כל תקופת אשפוזו ידע מצבו הבריאותי של שרון עליות ומורדות. כשהיה צורך בכך, הוכנס לחדרי ניתוח ולחדרי טיפולים כדי לעבור הליכים רפואיים שונים. בין השאר סבל מדלקת ריאות, בעיות בכליות ובמעיים.

בינואר 2013 התגלתה "פעילות משמעותית" במוחו של ראש הממשלה לשעבר שרון במהלך בדיקה שעבר - וזאת לאחר שהוצגו לו תמונות של קרובי משפחתו ולאחר ששמע את קולו של בנו גלעד.